Pregled bibliografske jedinice broj: 868545
Rukovodeća uloga ravnatelja u školi
Rukovodeća uloga ravnatelja u školi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 1-2; 7-21 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 868545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rukovodeća uloga ravnatelja u školi
(Principal’s Leading Role in the School)
Autori
Blažević, Ines
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 1-2;
7-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
menadžment škole ; ravnatelj ; rukovođenje ; učitelj ; vođenje
(school management ; principle ; leadership ; teacher ; guidance)
Sažetak
Rad se bavi problemom rukovođenja škole odnosno rukovodećom ulogom ravnatelja škole koja se promatra kroz njezine odrednice: motivaciju, komunikaciju, međuljudske odnose, razvoj škole, uvođenje inovacija i promjena, stručno usavršavanje djelatnika škole te ugled škole u društvu. Slijedom teorijske analize ovog problema provedeno je empirijsko istraživanje među ravnateljima i učiteljima osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije kojemu je bio cilj ustvrditi kako ravnatelji i učitelji percipiraju ulogu ravnatelja kao rukovoditelja škole, koliko su zadovoljni realizacijom rukovodeće uloge ravnatelja u školi i postoji li razlika u percepciji iste od strane ravnatelja i učitelja. Utvrđeno je da ispitanici rukovodeću ulogu ravnatelja u školi percipiraju kroz fleksibilnost i autoritativnost ravnatelja u samoj njezinoj realizaciji promatranu kroz njezine odrednice. Uglavnom su zadovoljni realizacijom rukovodeće uloge ravnatelja u školi, iako postoje određene razlike u percepciji s obzirom na sociodemografska obilježja ispitanika. Analizirajući sveukupne rezultate istraživanja, koji jesu na zadovoljavajućoj razini, vidljivo je da ipak ima prostora za bolju realizaciju pojedinih odrednica uloge ravnatelja kao rukovoditelja škole te otvaranje mogućnosti daljnjeg napredovanja i usavršavanja ravnatelja u ovom pogledu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MathSciNet