Pregled bibliografske jedinice broj: 868366
Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju
Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju // Školski vjesnik, 4 (2015), (64); 541-559 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 868366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju
(Constructivism in contemporary inclusive education)
Autori
Jurčević Lozančić, A., Kudek-Mirošević, J.
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 4
(2015), (64);
541-559
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete s teškoćom ; inkluzija ; odgojitelj ; učitelj ; (su) konstruktivizam
(children with disabilities ; inclusion ; attitudes ; educator ; teacher ; co-constructivism)
Sažetak
Inkluzija podrazumijeva otvoreni obrazovni sustav, poštivanje osobnosti i različitosti drugoga, njegove etničke i kulturne pripadnosti, spremnost za suradnju, aktivno činjenje za dobrobit drugoga te donošenje prikladnih prosudbi i odluka. Kako bi se mogao ostvarivati navedeni pristup, odgojno-obrazovne ustanove trebaju stvarati organizacijske pretpostavke koje se temelje na shvaćanju djeteta kao socijalnog subjekta sa specifičnim potrebama, pravima i kulturom. Stavovi odgojitelja/učitelja reflektiraju se kroz njihove pozitivne, ali i negativne postupke i ponašanja što bitno određuje kvalitetu ukupnog ozračja i neposrednog rada s djecom s teškoćama. Stoga se ovim radom nastoji dobiti dodatni uvid u stavove odgojitelja i učitelja u poimanju inkluzivne prakse na ukupno 303 ispitanika (171 učitelj u redovitim osnovnim školama i 132 odgojitelja u redovitim predškolskim ustanovama).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI