Pregled bibliografske jedinice broj: 868362
Utjecaj srednjoškolskog obrazovanja na uspješnost studenata studija fizioterapije u kolegiju Klinička kineziologija
Utjecaj srednjoškolskog obrazovanja na uspješnost studenata studija fizioterapije u kolegiju Klinička kineziologija // Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse / Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017. str. 55-55 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 868362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj srednjoškolskog obrazovanja na uspješnost studenata studija fizioterapije u kolegiju Klinička kineziologija
(Relation between secondary education and academic performance in the Clinical kinesiology module)
Autori
Kiseljak, Dalibor ; Filipović, Vesna ; Jurak, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
/ Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017, 55-55
ISBN
978-953-6239-55-9
Skup
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.03.2017. - 21.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
srednjoškolsko obrazovanje ; klinička kineziologija ; studij fizioterapije
(secondary education ; clinical kinesiology module ; undergraduate physiotherapy course)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi značajnost utjecaja vrste srednjoškolskog obrazovanja na uspjeh studenata u kolegiju Klinička kineziologija, 1. godine Studija fizioterapije. Uzorak ispitanika čini 210 studenata 1. godine Preddiplomskog stručnog studija fizioterapije, Zdravstvenog veleučilišta Zagreb, akad.god. 2014./2015., unutar 4 grupe: GF, fizioterapeutski tehničari (N=55), GG, završena gimnazija (N=94), GM, medicinska škola (N=16) te GO, ostale škole (N=45). Pretpostavka istraživanja je da je uspješnost u kolegiju Klinička kineziologija značajno uvjetovana programom završene srednje škole. Rezultate čine ocjene raspona od 1 do 5, kolokvija na kraju 1. semestra i ispita na kraju akad.god. U obradi podataka korištena je ANOVA. Rezultati kolokvija ukazuju kako nema značajnih razlika između grupa (F=2, 35 ; p=0, 07), no postoji tendencija boljih rezultata studenata s biomedicinskim srednjoškolskim obrazovanjem (GF i GM). Analizom rezultata ispita utvrđena je značajna razlika između grupe GG u odnosu na GF i GO (F=5, 15 ; p=0, 0019) u smjeru boljih rezultata GG. Iskustvo nastavnika je da biomedicinska predznanja olakšavaju praćenje sadržaja kolegija Klinička kineziologija, kao što studenti bez navedenih predznanja imaju visoku motivaciju za savladavanje novih gradiva. Namjera istraživanja je objektivizirati višegodišnja zapažanja nastavnika. Analiza rezultata istraživanja potvrdila je pretpostavke i zapažanja nastavnika kolegija Klinička kineziologija ; studenti s biomedicinskim predznanjima imaju tendenciju boljih rezultata kolokvija, premda nema značajnosti razlike rezultata između svih grupa. Rezultati ispita značajno se okreću u korist studenata sa završenom gimnazijom. Na temelju prikazanog istraživanja, kao i istraživanja provedenog s istim ciljem, na drugom uzorku (Kiseljak i sur., 2012), moguće je unaprijediti nastavni proces Studija fizioterapije. Poteškoće uzrokovane različitim predznanjem studenata, nastavnici kolegija Klinička kineziologija rješavaju artikulacijom nastavnih sadržaja i metodologije. Nova će istraživanja postaviti druge pretpostavke o čimbenicima uspješnosti studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb