Pregled bibliografske jedinice broj: 868052
Informiranost i stavovi studenata zdravstvenih studija o deficitu pažnje / hiperaktivnom poremećaju (ADHD)
Informiranost i stavovi studenata zdravstvenih studija o deficitu pažnje / hiperaktivnom poremećaju (ADHD) // Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse / Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017. str. 39-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 868052 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranost i stavovi studenata zdravstvenih studija o deficitu pažnje / hiperaktivnom poremećaju (ADHD)
(Awareness and attitudes of students of allied health professions on attention deficit/hyperactive disorder (ADHD))
Autori
Bartolac, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
/ Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017, 39-39
ISBN
978-953-6239-55-9
Skup
2. konferencija zdravstvenih profesija
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.03.2017. - 21.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
upitnik, ADHD, zdravstveni studiji, stavovi, informiranost
(questionnaire, allied health studies, attitudes, awareness)
Sažetak
Iako točna prevalencija sindroma ADHD u Hrvatskoj još nije službeno utvrđena, podatci iz svjetske literature govore o rasponu od 3 do 7 % školske djece koja bi mogla imati simptome ADHD-a. Ako bi se ovaj postotak hipotetski usporedio s populacijom školske djece u Hrvatskoj, postoji mogućnost da se u svakom razredu nalazi dijete s ADHD-om. Unatoč tome, o ovom se sindromu nedovoljno govori i u stručnoj i laičkoj javnosti, postoje brojne predrasude povezane s etiologijom i simptomatologijom te nisu zabilježeni podatci koliko su dobro zdravstveni radnici pripremljeni za prepoznavanje ovog sindroma, kao i za intervenciju unutar svojih profesionalnih kompetencija. Stoga je cilj ovog istraživanja dobiti uvid u informiranost i stavove studenata viših godina studija radne terapije, fizioterapije i sestrinstva na Zdravstvenom veleučilištu o ADHD-u. Metodologija: Istraživanje je odobrilo Povjerenstvo Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu za ocjenu etičnosti istraživanja. Budući da ne postoji jedinstven upitnik koji bi obuhvatio sva pitanja od interesa istraživača, sudionici su ispunili pet upitnika tipa „papir- olovka” (Sciutto i sur., 2000. ; Kos i sur., 2004. ; Diaz, 2011. ; Gilmore, 2010. ; Murray, 2009.) uz dodatna pitanja istraživača. U istraživanju je sudjelovalo 28 studenata radne terapije, 133 studenta fizioterapije i 116 studenata sestrinstva (Nuk = 277), od toga studentica N = 222, prosječne dobi od 28 godina. Rezultati su obrađeni deskriptivno te ukazuju na to da čak 80, 5 % studenata smatra da ADHD nije stvaran poremećaj, 53, 5 % smatra da ADHD nije povezan s neurološkim (mozgovnim) funkcijama, a 26, 4 % se slaže da neka djeca razviju ADHD jer žele pažnju. Čak 71, 1 % studenata smatra da se u medijima premalo govori o ADHD-a, a 67, 2 % ih smatra da tijekom studija nisu bili dovoljno informirani o ADHD-u. Rezultati ovog istraživanja mogu se primijeniti u svrhu dobivanja uvida u razinu znanja studenata / budućih zdravstvenih radnika, odnosno u svrhu unaprjeđenja kvalitete nastave sa studentima na Veleučilištu.
Izvorni jezik
Hrvatski