Pregled bibliografske jedinice broj: 867384
Inkluzija u nastavi glazbene kulture
Inkluzija u nastavi glazbene kulture, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 867384 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija u nastavi glazbene kulture
(Inclusion in teaching music in elementary school)
Autori
Knežević, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
33
Mentor
Radočaj Jerković, Antoaneta
Neposredni voditelj
Škojo, Tihana
Ključne riječi
inkluzija, djeca s posebnim potrebama, glazbene aktivnosti
(inclusion, children with special needs, music activities)
Sažetak
Inkluzija općenito znači, radnja ili stanje uključivanja ili uključenosti nečega unutar određene skupine ili strukture. Isto tako ona sama po sebi podrazumijeva uvažavanje različitosti svakog pojedinca i pružanje jednakih mogućnosti svima te u prvom redu pretpostavlja višu razinu uvažavanja djece s posebnim potrebama bez njihovog izdvajanja u posebne uvjete, a uz osiguravanje posebne pomoći kad je kojem djetetu potrebna. Među djecu s posebnim potrebama možemo navesti djecu s poremećajima u mentalnom razvoju, djecu s oštećenjem vida, djecu s oštećenjem sluha, djecu s poremećajima u govoru, djecu s motoričkim oštećenjima, djecu s poremećajima u ponašanju, djecu s teškoćama u učenju te darovitu djecu. U Pravilniku o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s posebnim potrebama navedeni su primjereni oblici školovanja učenika s posebnim potrebama. U redovitim osnovnim školama postoje tri oblika rada koja podrazumijevaju potpunu integraciju, djelomičnu integraciju te posebne odjele s posebnim programima. Uključivanje djece s posebnim potrebama u glazbene aktivnosti ne služi kako bi djeca nužno naučila o glazbi nego kako bi se stvorila komunikacija u svrhu uočavanja djetetovih poteškoća te da bi se tako pomoglo u jačanju njihovog mentalnog, fizičkog, emocionalnog i društvenog stanja. Djeca s posebnim potrebama, dakle, mogu biti uključena u sva područja nastave glazbene kulture: sviranje, pjevanje, slušanje glazbe i glazbeno stvaralaštvo. Kako bi se djeci na kreativan način približila glazba, u nastavi glazbene kulture vrlo važnu ulogu imaju i glazbene igre u kojima djeca upravo kroz pjevanje, slušanje ili stvaranje glazbe, o njoj i uče. Naravno, uključivanje djece s posebnim potrebama u glazbene aktivnosti neće pomoći pri izlječenju njihovih poteškoća, ali će svakako pridonijeti poboljšanju njihovog osobnog rasta i razvoja te im pomoći u emocionalnom prilagođavanju, opuštanju te društvenoj komunikaciji
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek
Profili:
Štefica Mikšić
(autor)
Brankica Juranić
(autor)
Tihana Škojo
(mentor)
Antoaneta Radočaj-Jerković
(mentor)