Pregled bibliografske jedinice broj: 867303
Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva
Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik, 65 (2016), 1; 7-32 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 867303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva
(Active learning strategies in Science and Social studies classes)
Autori
Letina, Alena
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 65
(2016), 1;
7-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgovornost za učenje ; nastava usmjerena na učenika ; učestalost primjene ; učinkovitost
(efficiency, frequency of use, responsibility for learning, student centred teaching)
Sažetak
U ovom radu analiziraju se temeljna obilježja aktivnog učenja i njegove prednosti pri razvoju učeničkih kompetencija u odnosu na pasivno učenje i direktno poučavanje. Kako bi se ispitala njegova zastupljenost u nastavi prirode i druÅ¡tva, provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene aktivnih oblika učenja, odnosno utvrditi najčešće i najrjeđe primjenjivane strategije učenja u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali da su strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva samo djelomično zastupljene te da su osobito rijetki aktivni oblici učenja uz primjenu suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je zastupljenost direktnog poučavanja u odnosu na aktivne oblike učenja još uvijek dominantna. Stoga je potrebno poraditi na promicanju primjene strategija aktivnog učenja u nastavi prirode i društva, osobito njenih temeljnih oblika, poput istraživački usmjerene nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb