Pregled bibliografske jedinice broj: 866867
Evaluacija programa "Prevencija nasilja u mladenačkim vezama" u lokalnoj sredini grada Gospića
Evaluacija programa "Prevencija nasilja u mladenačkim vezama" u lokalnoj sredini grada Gospića // Ljetopis socijalnog rada, 23 (2017), 3; 489-508 doi:10.3935/ljsr.v23i3.85 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 866867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija programa "Prevencija nasilja u mladenačkim vezama" u lokalnoj sredini grada Gospića
(Evaluation of the Programme "Prevention of violence in youth relationships" at local community in the town of Gospić)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Mikac, Vedrana
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 23
(2017), 3;
489-508
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prevencija nasilja u mladenačkim vezama ; radionice ; učenici ; studenti ; evaluacija programa
(prevention of violence in adolescent relationships ; workshops ; pupils ; students ; program evaluation)
Sažetak
U srednjim školama u lokalnoj sredini grada Gospića od 2009. godine kontinuirano se provodi program Prevencije nasilja u mladenačkim vezama. Voditelji programa su studenti Odjela za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru u okviru izbornih kolegija vezanih uz prevenciju nasilja. Cilj radionica je učenicima trećih razreda srednje škole osvijestiti očekivanja i prava u vezi, naučiti ih koja su nasilna ponašanja u vezi, kako nenasilno rješavati sukobe, kako prijatelji mogu pomoći te gdje mogu zatražiti pomoć. Način rada uključuje interaktivne, suvremene metode i oblike rada. Program se provodi kroz četiri radionice u okviru redovne nastave s ciljem opće ili primarne prevencije. Na kraju provedbe programa učenici evaluiraju temu i način rada, korisnost dobivenih materijala, kvalitetu rada voditelja te sve vezano uz provedbu radionica. Voditelji nakon svake radionice evaluiraju svoja iskustva i zapažanja o provedenoj radionici. Rezultati evaluacije trogodišnje provedbe programa pokazuju da učenici visoko procjenjuju korisnost, zanimljivost i upotrebljivost sadržaja, načina rada i materijala za radionice, dok voditelji radionica visoko procjenjuju zainteresiranost, suradljivost i kreativnost učenika, važnost tema, provedbu i prikladnost aktivnosti. Analiza također pokazuje koje su se radionice, aktivnosti i metode rada najviše svidjele učenicima te koje su aktivnosti najbolje, a koje najlošije prihvaćene u programu. Na temelju evaluacije programa isti se pokazuje kao vrlo učinkovit.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Social Work Abstracts
- Sociological Abstracts