Pregled bibliografske jedinice broj: 865765
Turbo folk glazba kao poslijeratni fenomen
Turbo folk glazba kao poslijeratni fenomen, 2008., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet u Splitu, Split
CROSBI ID: 865765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Turbo folk glazba kao poslijeratni fenomen
(Turbo folk music as a post war phenomenon)
Autori
Hrga, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Splitu
Mjesto
Split
Datum
29.09
Godina
2008
Stranica
81
Mentor
Prof.dr.sc. Leburić, Anči
Ključne riječi
urbo folk glazba, popularna kultura, masovna kultura, turbo folk zvijezde, incidenti, poslijeratni fenomen
(turbo folk music, popular culture, mass culture, turbo folk stars, incidents, post war phenomenon)
Sažetak
Glazba je od samog svog nastanka krenula u mnogo različitih smjerova pa tako danas imamo isto toliko različitih vrsta i podvrsta glazbe. Među tim podvrstama su i turbo folk (popularno narodnjaci) koji su balkanski specijalitet i vjerojatno ti stihovi i ritmovi odgovaraju mentalitetu i podneblju, pa zato turbo folk i ima toliko puno obožavatelja u Hrvatskoj. Turbo folk je glazbeni stil nastao u Srbiji u ranim 1990-ima. Vrlo je popularan na "Balkanu", kako zbog pristupačnosti teksta, žive glazbe ali i velike sličnosti jezika. Nastao je iz pop-folk stila uz veliki utjecaj modernih stilova. Stanovništvo je tijekom međunarodne izolacije u Srbiji tražilo način da se zabavi i da zaboravi što se događa pa je su takav oblik zabave prihvatile i druge susjedne zemlje (Hrvatska, BiH, Slovenija, Makedonija). Prvo pojavljivanje turbo folka u Hrvatskoj dogodilo se 1993. godine u ratom nezahvaćenim područjima. Prvi koji su počeo koristiti elemente turbo folka u svojim pjesmama bili Alka Vujica i Siniša Vuco. Nedugo zatim, nakon Tuđmanove smrti, fenomen turbo folka naglo se počeo širiti Hrvatskom gdje je još prisutan. U empirijskom istraživanju, na splitskom uzorku stvoren je profil onih koji idu u narodnjačke klubove. Muška publika je uglavnom prepoznatljiva po svojoj odjeći, trapericama i pamučnoj majici i neizostavnim modnim detaljem – zlatnim lančićem i naušnicom. Žensku publiku karakterizira oskudna odjeća i naglašena šminka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija