Pregled bibliografske jedinice broj: 865306
Komparativna analiza funkcija dječje i trivijalne književnosti: Je li dječja književnost trivijalna?
Komparativna analiza funkcija dječje i trivijalne književnosti: Je li dječja književnost trivijalna? // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, IV (2004), 4; 147-166 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 865306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza funkcija dječje i trivijalne književnosti: Je li dječja književnost trivijalna?
(Comparative Analysis of Functions of Children's and Trivial Literature: Is Children's Literature Trivial?)
Autori
Mikulan, Krunoslav
Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) IV
(2004), 4;
147-166
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dječja književnost, trivijalna književnost, funkcije književnosti
(children's literature, trivial literature, functions of literature)
Sažetak
Dječja književnost često se izjednačava s trivijalnom književnošću i tvrdi se da je njena vrijednost neznatna. Rad propituje ovaj stav pomoću analize funkcija dječje i trivijalne književnosti te općeprihvaćenih karakteristika trivijalne književnosti. Kod dječje književnosti može se razabrati osam jasno odredivih funkcija: didaktičko-poučna, edukativna, zabavna, estetska, društveno- etička, religijsko-etička, kulturološka i ideološka ; kod trivijalne književnosti jasno je izražena jedino zabavna funkcija. Karakteristike trivijalne književnosti koreliraju se s dječjom književnosti i pokazuje se da se uobičajeni način vrednovanja književnosti ne može automatski preslikati na dječju književnost jer je ona vrlo kompleksna te da se i djela dječje književnosti moraju ocijenjivati pojedinačno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija