Pregled bibliografske jedinice broj: 863677
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 863677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj
(Franchinsing in Croatia)
Autori
Košić, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
27.02
Godina
2017
Stranica
63
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
Franšizni poslovni model ; davatelj franšize ; primatelj franšize ; franšiza
(Franchise business model ; the Franchisor ; the Franchisee ; the Franchise)
Sažetak
Većina poduzetnika kreće sa svojim poslovanjem od nule s predmetom kojeg će predstavljati na tržištu. Svoje poslovanje razvija postepeno, a kroz razvoj svog poslovanja susreće se s problemima i velikim troškovima, izlaže se riziku od neuspjeha na tržištu ili barem nesigurnosti u samom početku što može doći i do samog zatvaranja poduzeća. Ovaj način je težak jer se ulažu velika financijska sredstva za marketing, oglašavanje odnosno dokazivanje svojeg proizvoda ili usluge na tržištu. S druge strane poduzetnici se odlučuju za pokretanje već postojećeg modela poslovanja, kao što je kupnja franšize, koja kod mnogih izaziva velike razlike u mišljenju takve vrste poslovanja. Iako je prošlo puno godina od otvaranja prvih franšiznih poslovnih objekata u Hrvatskoj, franšizno poslovanje tek treba postati poznat i široko razvijen koncept poslovanja na ovim prostorima. Većina hrvatskih poduzetnika nije svjesna politike poslovanja franšiznog koncepta te zbog toga svoje poslovne ideje pokreću otvaranjem poduzeća od nule. Poduzetnici ne prepoznaju vrijednost franšiznog poslovnog modela kojeg davatelj franšize prodaje u obliku franšize, a najčešće nemaju mogućnosti zadovoljiti visoke financijske kriterije koje postavljaju ovakve vrste poslovnih modela. Primatelji franšize nailaze na različite prepreke u postavljenim zakonodavnim okvirima što je jedan od problema pokretanja franšize u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija