Pregled bibliografske jedinice broj: 863582
Višekriterijska optimizacija laganih modularnih sendvič panela
Višekriterijska optimizacija laganih modularnih sendvič panela // Zbornik radova 21. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta
Baš: Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Brodogradilište Viktor Lenac, 2014. str. 407-418 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 863582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višekriterijska optimizacija laganih modularnih sendvič panela
(Multi-objective optimization of lightweight modular sandwich panels)
Autori
Tomac, Tomislav ; Milat, Arijana ; Dundara, Đani ; Kuzmanović, Obrad ; Radolović, Vito ; Vujasinović, Jasenko ; Katalinić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 21. simpozija Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta
/ - : Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Brodogradilište Viktor Lenac, 2014, 407-418
ISBN
978-953-6326-90-7
Skup
XXI. simpozij Teorija i praksa brodogradnje, in memoriam prof. Leopold Sorta
Mjesto i datum
Baš, 02.10.2014. - 04.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
optimizacija, MKE, sendvič panel
(optimization, FEM, sandwich panels)
Sažetak
U ovom radu će biti prikazan razvoj laganih modularnih sendvič panela. Ovi paneli bi trebali zamijeniti klasičnu čeličnu strukturu paluba na brodovima za prijevoz hlađenog tereta. Promatrani brodovi imaju 4 do 5 unutarnjih paluba od kojih 3 do 4 moraju biti izolirane. Apliciranje izolacije na te palube zahtjeva veliki broj radnih sati te značajno poskupljuje proizvodnju. Korištenjem sendvič panela eliminira se potreba za dodatnom izolacijom te samim time značajno skraćuje vrijeme proizvodnje. Također se postiže značajna ušteda u težini te se snizuje težište plovila. Pri projektiranju ovih sendvič panela kao polazna točka korišten je koncept razvijen od strane brodogradilišta “Uljanik” te je korištena metoda konačnih elemenata u kombinaciji s optimizacijom s više ciljeva. Korištenjem prethodno opisane metodologije omogućuje se izbor optimalne konfiguracije panela čime se postižu značajne uštede u masi i energiji potrebnoj za hlađenje teretnih prostora.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Brodogradnja