Pregled bibliografske jedinice broj: 862192
Metaetika kao marketinška krinka odnosa s potrošačem
Metaetika kao marketinška krinka odnosa s potrošačem // Marketing i održivi razvitak / Leko Šimić, Mirna (ur.)., 2010. str. 67-83
CROSBI ID: 862192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metaetika kao marketinška krinka odnosa s potrošačem
(Metaethics used as a marketing disquise of customer relations)
Autori
Jukić, Dinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Marketing i održivi razvitak
Urednik/ci
Leko Šimić, Mirna
Grad
Osijek
Godina
2010
Raspon stranica
67-83
ISBN
978-953-253-074-2
Ključne riječi
marka, potrošač, etika, neuromarketing
(brand, customer, ethic, neuromarketing.)
Sažetak
Markentiški stručnjaci kreiranjem marke, stvaranjem mita i upravljanjem markama posredno djeluju na socijalnu strukturu društva. Komparirajući postavke Sznajd-Weron i suvremene ideje Gobeovog emotivnog brandinga u radu će se prikazati potrošačeva manipulacija. Fenomen “crne kutije” poslužit će kao analitički prikaz uživljavanja potrošača i njegove percepcije. Najugroženije su skupine djece, subkulturne skupine i siromašni. Prema teoriji socijalne valdacije potrošači iniciraju proces identifikacije prema drugima, odnosno prema markama. Neuromarketing ističe važnost emotivnosti, a stvaranje proizvoda ili pružanje usluge, najbolje se očituje upravo u poštivanju potrošača. Rješenje se nalazi u zajedničkoj komunikaciji između marketinga i potrošača koje se pretvara u prijateljski odnos. Staro počelo zadovoljavanja potreba prema Maslowu treba se mijenjati modernim pristupom limbičkog koncepta. Markentiški stručnjaci moraju više pozornosti obratiti na potrošačeve želje, a ne na njihove potrebe. Prema Straussovoj invarijantnosti postmoderniteta potrošača i Ritzereovoj mekdonaldizaciji kupca, divizijski se prikazuju etički odnosi s potrošačima. Konflikt koji se javlja između potrošačevih želja i proizvođačevog cilja premošćuje se emocionalnim brandingom. Potrošač u postmodernom društvu mora biti zadovoljen emotivno, jer bez te komponente, rizik od napuštanja proizvođača je prevelik
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija