Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 861727

Granice isključivanja cilindara kao mjere za smanjenje potrošnje goriva


Grdinić, Saša
Granice isključivanja cilindara kao mjere za smanjenje potrošnje goriva, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 861727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Granice isključivanja cilindara kao mjere za smanjenje potrošnje goriva
(Limits of deactivation of cylinders as mesures to reduce fuel consumption)

Autori
Grdinić, Saša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
24.01

Godina
2014

Stranica
65

Mentor
Lulić, Zoran

Ključne riječi
MSUI, Ottov motor, isključivanje cilindara, smanjenje potrošnje goriva, trenje u motoru
(SI engine, Cylinder deactivation, reducing of fuel consumption, engine friction)

Sažetak
S obzirom na današnje ekološke norme i visoku cijenu goriva, motorima s unutarnjim izgaranjem postavljaju se sve veći zahtjevi u pogledu smanjenja potrošnje goriva i emisije štetnih produkata izgaranja. Tema ovog rada je proučiti utjecaj sustava za isključivanje cilindara u Ottovom V-8 motoru sa slobodnim usisom na smanjenje potrošnje goriva. Potrebno je pronaći najmanji broj radnih cilindara kod kojeg se još uvijek postiže smanjenje potrošnje goriva. U radu je prikazan model trenja koji je prilagođen za opisivanje trenja u motoru sa sustavom za isključivanje cilindara. Model trenja je programiran u programskom paketu Matlab 2010. Zatim je napravljan simulacijski model V-8 motora u programskom paketu AVL-Boost 2010. Prvi dio simulacije se odnosi na motor pri 100% opterećenja bez isključivanja cilindara. Drugi dio simulacije obuhvaća model s isključivanjem cilindara pri vožnji vozila konstantnom brzinom od 50, 90, 130 i 180 km/h. Prikazani su ključni rezultati za svaku brzinu vožnje u kojima se jasno vidi potencijal sustava za isključivanje cilindara kao mjere smanjenja potrošnje goriva i povećanja iskoristivosti motora.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zoran Lulić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grdinić, Saša
Granice isključivanja cilindara kao mjere za smanjenje potrošnje goriva, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Grdinić, S. (2014) 'Granice isključivanja cilindara kao mjere za smanjenje potrošnje goriva', diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grdini\'{c}, Sa\v{s}a}, year = {2014}, pages = {65}, keywords = {MSUI, Ottov motor, isklju\v{c}ivanje cilindara, smanjenje potro\v{s}nje goriva, trenje u motoru}, title = {Granice isklju\v{c}ivanja cilindara kao mjere za smanjenje potro\v{s}nje goriva}, keyword = {MSUI, Ottov motor, isklju\v{c}ivanje cilindara, smanjenje potro\v{s}nje goriva, trenje u motoru}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grdini\'{c}, Sa\v{s}a}, year = {2014}, pages = {65}, keywords = {SI engine, Cylinder deactivation, reducing of fuel consumption, engine friction}, title = {Limits of deactivation of cylinders as mesures to reduce fuel consumption}, keyword = {SI engine, Cylinder deactivation, reducing of fuel consumption, engine friction}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font