Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 861723

Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika


Knežević, Željka
Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 861723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika
(English and German Language Teacher Competences for the Development of Pupils' Multilingual and Intercultural Competence in Primary and Lower Secondary School)

Autori
Knežević, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.09

Godina
2015

Stranica
291

Mentor
Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Petravić, Ana

Ključne riječi
europska višejezičnost, višejezična kompetencija, međukulturna kompetencija, kompetencije učitelja stranih jezika, incijalno obrazovanje učitelja stranih jezika
(european multilingualism, multilingual competence, intercultural competence, teacher education competences, foreign language teacher initial education)

Sažetak
U radu se polazi od koncepta europske višejezičnosti kako ga u svojim obrazovno- političkim i jezično-političkim dokumentima zagovaraju Europska unija i Vijeće Europe. Kao ključne komponente tog koncepta identificirane su višejezična i međukulturna kompetencija koje bi trebao razvijati svaki europski građanin. S obzirom na središnju ulogu nastave stranih jezika u ostvarenju toga cilja, u radu se razmatra pitanje koje su kompetencije učitelja stranih jezika neophodne za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u nastavi stranoga jezika. Kao mogući odgovor na to pitanje izrađen je specifični kompetencijski profil učitelja stranoga jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika. Kako bi se utvrdilo razvija li inicijalno obrazovanje učitelja engleskog i njemačkog jezika u Hrvatskoj kompetencije sadržane u tom kompetencijskom profilu, istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u ukupno deset studijskih programa učiteljskog/nastavničkog smjera engleskog i njemačkog jezika te su ispitana uvjerenja studenata i pripravnika tih studijskih smjerova o stečenosti kompetencija iz kompetencijskog profila tijekom studija, kao i o važnosti tih kompetencija za njihovu profesiju. Rezultati istraživanja ukazali su na disproporciju između podzastupljenosti relevantnih sadržaja u studijskim programima i relativno pozitivne samoprocjene ispitanika s obzirom na ovladanost kompetencijama za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u nastavi stranih jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Knežević, Željka
Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Knežević, Ž. (2015) 'Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {291}, keywords = {europska vi\v{s}ejezi\v{c}nost, vi\v{s}ejezi\v{c}na kompetencija, me\djukulturna kompetencija, kompetencije u\v{c}itelja stranih jezika, incijalno obrazovanje u\v{c}itelja stranih jezika}, title = {Kompetencije osnovno\v{s}kolskih u\v{c}itelja njema\v{c}kog i engleskog jezika za razvoj vi\v{s}ejezi\v{c}ne i me\djukulturne kompetencije u\v{c}enika}, keyword = {europska vi\v{s}ejezi\v{c}nost, vi\v{s}ejezi\v{c}na kompetencija, me\djukulturna kompetencija, kompetencije u\v{c}itelja stranih jezika, incijalno obrazovanje u\v{c}itelja stranih jezika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {291}, keywords = {european multilingualism, multilingual competence, intercultural competence, teacher education competences, foreign language teacher initial education}, title = {English and German Language Teacher Competences for the Development of Pupils' Multilingual and Intercultural Competence in Primary and Lower Secondary School}, keyword = {european multilingualism, multilingual competence, intercultural competence, teacher education competences, foreign language teacher initial education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font