Pregled bibliografske jedinice broj: 858372
Tjelesno vježbanje i sport u odgojno-obrazovnom procesu – strateški pristup
Tjelesno vježbanje i sport u odgojno-obrazovnom procesu – strateški pristup // Škola i razvoj : međunarodni znanstveno stručni skup : zbornik radova / Prskalo, Ivan (ur.).
Petrinja, 2004. str. 28-37 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 858372 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno vježbanje i sport u odgojno-obrazovnom procesu – strateški pristup
(Physical exercise and sports in education - strategic approach)
Autori
Milanović, Dragan ; Jukić, Igor ; Čustonja, Zrinko ; Šalaj, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola i razvoj : međunarodni znanstveno stručni skup : zbornik radova
/ Prskalo, Ivan - Petrinja, 2004, 28-37
Skup
Peti Dani Mate Demarina - Škola i razvoj = School and development
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 13.05.2004. - 14.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tjelesno vježbanje ; sport ; odgojno-obrazovni proces
(physical exercise ; sport ; education)
Sažetak
Cilj ovog rada je: a) predstaviti osnovne pokazatelje položaja tjelesnog vježbanja i sporta u odgojno-obrazovnom sustavu republike Hrvatske b) usporediti položaj tjelesnog vježbanja i sporta u odgojno-obrazovnom sustavu RH i zemalja Europske Unije c) naznačiti osnovne smjernice daljnjeg razvoja i poboljšanja položaja tjelesnog vježbanja i sporta u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Uočen je nedostatak podataka i odgovarajućih analiza o tjelesnom vježbanju i sportu djece predškolske dobi. Svjesni podatka da je u Hrvatskoj tek nešto više od 30% djece predškolske djece obuhvaćeno institucionalnim predškolskim odgojem izveden je zaključak da se različitim aktivnostima mora omogućiti širenje mreže sportskih vrtića što bi rezultiralo uključivanjem većeg broja predškolske djece u programe tjelesnog vježbanja i sporta. Vezano uz tjelesno vježbanje i sport djece osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, te na visokim učilištima iznesen je relativno velik broj pokazatelja o položaju nastave tjelesne i zdravstvene kulture u nastavnim planovima i programima, o tjelesnim aktivnostima djece navedene dobi, o školslim sportskim klubovima te o stanju i izgrađenosti sportskih objekata. Izvedeni su slijedeći zaključci: a) zakonskim propisima onemogućiti izgradnju novih škola bez odgovarajućih sportskih objekata b) strateški osmisliti izgradnju mreže školskih sportskih objekata na državnoj i lokalnoj razini c) povećati broj sati obavezne nastave tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnim i srednjim školama na najmanje tri sata tjedno d) omogućiti da obaveznu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi (od 1. do 4. razreda osnovne škole) provode profesori fizičke kulture, odnosno kineziologije e) strateškim dokumentima i dugoročnim planiranjem urediti sustav školskog - učeničkog i visokoškolskog - studentskog sporta f) bez odlaganja izraditi cjeloviti strateški dokument pod naslovom "Strategija razvoja tjelesne i zdravstvene kulture i sporta u odgojno-obrazovnom procesu".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb