Pregled bibliografske jedinice broj: 856887
Nove paradigme u poučavanju sviranja
Nove paradigme u poučavanju sviranja // Didaktički izazovi II - Je li novo staro? / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 76-78 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 856887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove paradigme u poučavanju sviranja
(New paradigms of teaching music)
Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
/ Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 76-78
Skup
Didactic Challenges II - Is new the same as old?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencije nastavnika, nastava sviranja, tradicionalni pristup, paradigme suvremenosti
(teacher competences, instrument teaching, traditional approach, new paradigms)
Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojnoobrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog modela gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko-didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog tome je što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju prvenstveno usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško-psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“.Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca, bez obzira na stupanj darovitosti. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, iznaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu vlastitog rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku