Pregled bibliografske jedinice broj: 856761
Nastava glazbene umjetnosti u kurikulumu suvremenog odgoja i obrazovanja
Nastava glazbene umjetnosti u kurikulumu suvremenog odgoja i obrazovanja // Poučavanje umjetnosti u 21. stoljeću / Atanasov Piljek, D. ; Jurkić Sviben, T. ; Huzjak, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 213-230
CROSBI ID: 856761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbene umjetnosti u kurikulumu suvremenog
odgoja i obrazovanja
(Teaching music in the contemporary education
curriculum)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poučavanje umjetnosti u 21. stoljeću
Urednik/ci
Atanasov Piljek, D. ; Jurkić Sviben, T. ; Huzjak, M.
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
213-230
ISBN
978-953-7210-91-5
Ključne riječi
nastava glazbene umjetnosti, gimnazija, otvoreni kurikulum
(teaching music, general secondary school, open curriculum)
Sažetak
Nastava se glazbene umjetnosti izvodi u svim općeobrazovnim srednjim školama sa svrhom da učenici stjecanjem glazbenih kompetencija postanu poznavatelji glazbe i budu osposobljeni za razumijevanje i kritički odnos prema glazbi te istovremeno razviju glazbeni ukus. U svrhu ostvarenja utvrđenog cilja i u skladu sa promjenama u hrvatskom obrazovnom sustavu, posebice donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, nastavu glazbene umjetnosti potrebno je prilagoditi novim odgojno- obrazovnim prilikama, nastalim na načelima otvorenog kurikuluma, i na taj način osuvremeniti nastavni model koji se permanentno provodi od ustroja gimnazijskog školovanja do danas. Aktualni, tradicionalni pristup obrazovanju temeljen na programima i nastavnicima potrebno je usmjeriti na učenike i razvoj njihovih postignuća. Osluškivanjem potreba i preferencija učenika potrebno je prilagoditi nastavne oblike, metode i sredstva rada te na taj način istovremeno omogućiti nastavniku slobodno iskazivanje kreativnosti prilikom donošenja nastavnog sadržaja. S ciljem utvrđivanja postojećeg načina ostvarivanja nastave glazbene umjetnosti i sagledavanja mogućih promjena, provedeno je istraživanje u kojem su učenici drugih i trećih razreda osječkih gimnazija iznijeli svoja mišljenja o nastavi glazbene umjetnosti. Rezultati ispitivanja pokazali su da učenici imaju razvijen pozitivan odnos prema predmetu te da su spoznali značaj glazbene umjetnosti u svom kulturnom i društvenom životu. Istodobno su iznijeli promišljanja o poželjnim načinima ostvarivanja nastave, u svrhu odmaka od tradicionalnog podučavanja, koji bi rezultirali boljom, inventivnijom i uspješnijom nastavom glazbene umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost