Pregled bibliografske jedinice broj: 855297
Marketinška metrika za prognoziranje profitabilnosti maloprodavača
Marketinška metrika za prognoziranje profitabilnosti maloprodavača, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 855297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinška metrika za prognoziranje profitabilnosti maloprodavača
(MARKETING METRICS FOR FORECASTING PROFITABILITY OF RETAILERS)
Autori
Rodin, Antonio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.12
Godina
2016
Stranica
51
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
marketinška metrika, mjere buduće profitabilnosti kupaca, vrijednost životnog vijeka kupca, maloprodaja
(marketing metrics, future metrics, customer lifetime value, retail)
Sažetak
Maloprodavaĉi nastoje marketinškim aktivnostima postići što veću profitabilnost, meĊutim susreću se sa problemom povezivanja uĉinka tih aktivnosti na profitabilnost. Upotrebom marketinške metrike lakše se povezuje uĉinak marketinških aktivnosti i financijskih rezultata te ona postaje strateškom menadţmentu kljuĉna odrednica u formiranju budućih ciljeva poduzeća. Promatranjem triju metrika koje se koriste u maloprodajnom menadţmentu nastoji se prikazati povezanost financijskih rezultata sa marketinškim aktivnostima. Teorijski dio objašnjava ulogu metrike, mjerenje njezinih performansi te odabir kljuĉne metrike za donošenje marketinških odluka. Daljnja obrada metrike temeljena je na kategorizaciji i korištenju koncepta triju najvaţnijih metrika primjenjenih u maloprodajnom menadţmentu ; metrike vrednovanja ţivotnog vijeka kupca (engl. Customer Lifetime Value CLV), metrike vrednovanja preporuke kupca (engl. Customer Refferal Value, CRV) i metrike udjela u novĉaniku, (engl. Share of Wallet, SOW). Empirijski dio obuhvaća simulaciju stvarnih i izmišljenih projekcijskih podataka. Tabliĉnim prikazivanjem izraĉunava se CLV na razini uzorka od 100.000 kupaca koji kupuju perilice rublja u periodu od pet godina. Kroz tri tablice segmentacijom kupaca prema profitabilnijim kupcima prikazuje se izraĉun CLV-a i uĉinak na financijske pokazatelje. Ključne riječi
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski studij smjer Trgovina