Pregled bibliografske jedinice broj: 854015
Što su ključevi reforme i u čijim su rukama?
Što su ključevi reforme i u čijim su rukama? // Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Osijek, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 854015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što su ključevi reforme i u čijim su rukama?
(Who is in charge and holds the keys of the reform?)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj ; obrazovna politika ; reforma
(National curriculum for early and pre-school education ; education policy ; reform)
Sažetak
Različita shvaćanja reforme, tj. izrade reformskih dokumenata i njihovih implikacija na mijenjanje odgojno-obrazovne prakse, predmetom su brojnih rasprava koje u Republici Hrvatskoj nimalo ne gube na aktualnosti. Kreatori obrazovne politike, predstavnici akademske zajednice kao i sami nositelji odgojno-obrazovnog procesa, posljednjih su godina svjedočili različitim pokušajima osuvremenjivanja kurikuluma i odgojno-obrazovne prakse, od kojih su mnogi završili manjim ili većim neuspjehom. U ovom se radu daje prikaz ključnih razdoblja u procesu mijenjanja programskih dokumenata i/ili odgojno-obrazovne prakse na razini ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u posljednjih dvadesetak godina. Iako u mnogim segmentima "posut trnjem", taj je proces u konačnici 2015. godine doveo ne samo do izrade i stupanja na snagu prvog Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj u Republici Hrvatskoj nego i do vrijednih spoznaja o izazovima s kojima su kreatori i nositelji promjene odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma suočeni. Oni se očituju u samom shvaćanju promjene tj. važnosti uvažavanja njezine kompleksnosti i nelinearne prirode, potrebi usklađenog djelovanja različitih subjekata odgojno-obrazovne politike i prakse, osiguranja kontinuiteta profesionalnog usavršavanja praktičara, nužnosti njihova kvalitetnijeg inicijalnog obrazovanja tj. revizije i ujednačavanja studijskih programa pojedinih fakulteta i u mnogim drugim aspektima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija