Pregled bibliografske jedinice broj: 853200
Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu
Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 2 (2015), 17-47 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 853200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu
(Modelling entrepreneurial career intentions of female and male students of the University of Zagreb)
Autori
Morić Milovanović, Bojan ; Krišto, Tomislav ; Srhoj, Stjepan
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 2
(2015);
17-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
poduzetničko obrazovanje ; studenti ; stavovi ; poduzetničke namjere
(entrepreneurial education ; students ; attitudes ; entrepreneurial intentions)
Sažetak
Svrha ovog rada je empirijski razviti i testirati opsežan model poduzetničkih namjera studenata i studentica, koji obuhvaća kognitivne, socio-emocionalne i bihevioralne aspekte donošenja odluka. Za potrebe testiranja modela korištena je metodologija strukturalnog modeliranja temeljena na metodi najmanjih kvadrata. Stavovi prema poduzetništvu su se ovim istraživanjem potvrdili kao ključna odrednica pri formiranju poduzetničkih namjera kod studentica i studenata. Daljnja analiza formiranja stavova prema poduzetništvu otkrila je značajne razlike u formiranju pozitivnih stavova prema poduzetništvu između studenata i studentica. Poduzetnička znanja i motiv samostalnosti predstavljaju značajne čimbenike koji utječu na stavove studentica prema poduzetništvu. S druge strane, motiv samostalnosti, lokus kontrole i poduzetničke vještine utječu na formiranje pozitivnih stavova muškaraca prema poduzetništvu. Tolerancija neodređenosti utvrđena je kao snažan prediktor motiva samostalnosti, samoaktualizacija kao prediktor lokusa kontrole, a socijalna afilijacija kao prediktor društvenih normi u oba modela. Nadalje, u populaciji studentica društvene norme pokazale su se kao značajan prediktor poduzetničkih namjera, dok u populaciji studenata to nije slučaj. Rezultati istraživanja usmjeravaju na veću opreznost žena, ali i na potrebu za poduzimanjem aktivnosti koje će adresirati razlike ponuđene ovim istraživanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku,
Sveučilište Libertas
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Journal of Economic Literature (JEL)
- AEA electronic indexes
- JEL on CD
- e-JEL