Pregled bibliografske jedinice broj: 852156
Marija – novi Abraham?
Marija – novi Abraham? // Bogoslovska smotra, 79 (2009), 4; 755-784 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 852156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marija – novi Abraham?
(Mary - the New Abraham?)
Autori
Pehar, Marija
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 79
(2009), 4;
755-784
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Abraham ; Marija ; vjera ; poslušnost ; Božja riječ ; Božja svemoć ; »Marija -novi Abraham«
(Abraham ; Mary ; faith ; obedience ; God's word ; God's almighty power ; »Mary - the New Abraham«)
Sažetak
Polazeći od već poznatih teoloških paralelizama kao što su: Krist - novi Adam i Marija - nova Eva, u radu se postavlja pitanje opravdanosti paralelizma Marija - novi Abraham. Postavljajući na početku tezu da je Mariju na temelju sličnosti vjere moguće nazvati novim Abrahamom, u radu se najprije na temelju egzegetskih rezultata istražuje Abrahamova vjera, kako je ona prikazana na dva novozavjetna mjesta: Rim 4, 16-22 i Heb 11, 8- 19, da bi zatim bila konfrontirana s Marijinom vjerom, kako je prikazana uglavnom u Lk l, ali i na nekim drugim novozavjetnim mjestima. Pokazano je kako se temeljne značajke Abrahamove i Marijine vjere u potpunosti poklapaju te se Mariju, zbog sličnosti s Abrahamom zadobivene po identitetu koji proizlazi iz poslušne vjere u Božju svemoć, s pravom može nazivati novim Abrahamom. Ovaj joj se naslov, doduše, ne može pridavati u smislu već postojećih paralelizama između Novoga i Staroga zavjeta, dakle u smislu dijalektičke konfrontacije s Abrahmovom vjerom, nego u smislu kontinuiteta Abrahamove vjere kao i njezine konkretizacije i aktualizacije. Marija stoji na početku novoga Božjega naroda, jednakom vjerom kakvom je Abraham stajao na početku prvoga Božjega naroda. Tom se istom abrahamovsko-marijanskom vjerom događa i kristološko ispunjenje, koje Marijom dovršava obećanje dano njenom praocu i još jednom pokazuje da Bog svojim darom uvijek nadvisuje granice obećanoga. U radu se zaključno ističe da naslov »Marija - novi Abraham« nema smisao tek kao još jedan marijanski naslov, nego upućuje na moguće ekumenske relevantnosti, kao i na važnost egzistencijalne dosljednosti u životu vjernika, pogotovo s obzirom na bitne značajke abrahamovsko-marijanske vjere: vjere u Božju svemoć i vjere kao poslušnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Napomena
Summary: Starting from recognisable theological parallels, like that of »Christ - the new Adam« and »Mary - the new Eve«, this article poses the question of the justification of the parallelism »Mary - the new Abraham«. Starting with the thesis that based on similarities in faith, Mary can be referred to as the new Abraham. The article bases its claims on egsistential results of research of Abraham's faith as it is presented in two places in the New Testament - Rom. 4:16-22 and Heb. 11:8-19 only to be confronted with Mary's faith as presented primarily in Lk 1 but also in some other places in the New Testament.The article shows that some fundamental features of both Abraham and Mary's faith are completely compatible and that the similarity between Mary's and Abraham's faith is identified in their obedience to God's almighty power and as such Mary can justifiably be referred to as the new Abraham. She cannot be named as such due to already existing parallelisms between the New and Old Testament however - i.e. in the dialectic sense of the confrontation with Abraham's faith but more so in the continuity of Abraham's faith and its concreteness and actualisation. Mary heads the beginning of God's new people with equal faith as Abraham had when he stood at the head of God's first people. This identical faith of Abraham-Mary gives way to Christological fulfilment which with Mary completes the promise given to her forefathers and shows once again that God's grace always surpasses the boundaries of his promises. The article concludes that the title »Mary - the New Abraham« is not just another Marian topic but directs us to a possible ecumenical relevancy as well as the significance of existential consistency in the life of the faithful particularly concerning some vital features of Abraham-Mary's faith: faith in God's almighty power and faith as a feature of obedience.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- SCOPUS