Pregled bibliografske jedinice broj: 852129
Procjena potreba učenika osnovne škole u svrhu planiranja socijalnopedagoških intervencija – standardizacija mjernog instrumenta
Procjena potreba učenika osnovne škole u svrhu planiranja socijalnopedagoških intervencija – standardizacija mjernog instrumenta // Kriminologija & socijalna integracija, 24 (2016), 2; 73-92 (recenziran, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 852129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena potreba učenika osnovne škole u svrhu
planiranja socijalnopedagoških intervencija –
standardizacija mjernog instrumenta
(An assessment of primary school pupils' needs with
regard to planning the social-pedagogic
interventions - standardisation of the measurement
instrument)
Autori
Bouillet, Dejana
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 24
(2016), 2;
73-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
učenici s problemima u ponašanju ; pravovremena identifikacija ; standardizacija mjernog instrumenta ; socijalnopedagoške intervencije u osnovnoj školi
(pupils with behavioural disorders ; early identification ; standardisation of measure instrument ; socio-pedagogical interventions in elementary school)
Sažetak
U radu je prikazan proces razvoja mjernog instrumenta za pravovremenu identifikaciju problema u ponašanju učenika osnovnih škola, sa svrhom primjerenog poduzimanja potrebnih socijalnopedagoških intervencija . Radi se o Upitniku za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – verziji za učenike koji je kreiran i evaluiran u cilju standardizacije, planiranja i praćenja uspješnosti socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi . Istraživanje je provedeno na uzorku 3301 učenika trećih, petih i sedmih razreda 43 osnovne škole iz 13 hrvatskih županija. Konačna verzija Upitnika sadrži 42 čestice koje mjere odnos učenika s vršnjacima, odnos prema obrazovanju, odnos prema obvezama, odnos s roditeljima, razinu roditeljske podrške, otvorenost u komunikaciji i interesima, odnos s razrednikom, zadovoljstvo sobom i permisivnost u odgoju. Pouzdanost, valjanost i objektivnost upitnika je zadovoljavajuća (Cronbach Alpha iznosi , 894). Učenici su prema postignutim rezultatima na Upitniku grupirani u 3 skupine (učenike s poremećajima u ponašanju, učenike s teškoćama u ponašanju i učenike koji ne manifestiraju probleme u ponašanju). Utvrđeno je da prema tom kriteriju u hrvatskim osnovnim školama prosječno ima 12, 88% učenika s problemima u ponašanju. U radu su ponuđene norme za grupiranje učenika u kategorije specifično vezano uz dob i spol učenika koje će se doraditi tijekom daljnje provedbe projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je u cijelosti dostupan i engleskom jeziku ;
24(2) 93-114.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- DOAJ
- HRCAK
- EBSCO
- ProQuest