Pregled bibliografske jedinice broj: 852073
ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)
ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi) // 10. Riječki filološki dani / Badurina, Lada (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 449-464 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 852073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)
(What is Descriptive in Descriptions? (Usage of adjectives in descriptive texts written by Croatian native speakers at early school age))
Autori
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
10. Riječki filološki dani
/ Badurina, Lada - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016, 449-464
ISBN
978-953-7975-34-0
Skup
10. Riječki filološki dani
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 27.11.2015. - 29.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
opisivanje; jezik učenika mlađe školske dobi; pridjevi
(description; Croatian native speakers at early school age; adjectives)
Sažetak
Djeca koja hrvatski usvajaju kao materinski jezik pridjeve proizvode već u dobi od 1, 4 godine, prvi su pridjevi opisni, a uglavnom se usvajaju u antonimskim parovima (velik-malen). No, nepoznat je dalji tijek bogaćenja rječnika izvornih govornika hrvatskoga jezika pridjevima. U ovome se radu na temelju proizvodnje opisivačkih tekstova istražuje uporaba pridjeva kod izvornih govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi. Najprije se navode sponzaje o usvajanju pridjeva u materinskome jeziku te zastupljenosti pridjeva u tekstovima na hrvatskome te se postavljaju hipoteze istraživanja. Zatim se računalno- jezičnom analizom sastavaka istražuju kvantitativni i kvalitativni podatci o uporabi pridjeva. U skladu s očekivanjima, učenici prvoga obrazovnog razdoblja imaju ustaljen repertoar pridjeva, a do kvalitativne razlike u uporabi pridjeva dolazi u drugom obrazovnom razdoblju. Dobiveni rezultati potvrđuju dosadašnje spoznaje o morfološkim obilježjima tekstova na hrvatskome jeziku, ali i pokazuju posebnosti uporabe pridjeva u tekstovima izvornih govornika mlađe školske dobi. Rezultati se također tumače iz perspektive obrazovne lingvistike i metodike nastave Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski