Pregled bibliografske jedinice broj: 851999
Komunikacija sa zahtjevnim suradnicima
Komunikacija sa zahtjevnim suradnicima // Knjiga sažetaka, 2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara „Sinergija sigurnosti pacijenata i kontrole infekcija u sustavu kvalitete“, Timski pristup prevenciji neželjenih događaja
Zagreb: Klinička bolnica Merkur, 2015. str. 10-10 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 851999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija sa zahtjevnim suradnicima
(Communication with challenging coworkers)
Autori
Pukljak Iričanin, Zrinka ; Perković, Lada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka, 2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara „Sinergija sigurnosti pacijenata i kontrole infekcija u sustavu kvalitete“, Timski pristup prevenciji neželjenih događaja
/ - Zagreb : Klinička bolnica Merkur, 2015, 10-10
ISBN
978-953-58267-1-2
Skup
2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara SINERGIJA SIGURNOSTI PACIJENATA I KONTROLE INFEKCIJA U SUSTAVU KVALITETE „Timski pristup prevenciji neželjenih događaja“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
profesionalna komunikacija ; tim ; samokontrola
(proffesional communication ; team ; self-control)
Sažetak
UVOD: Učinkovita komunikacija sa suradnicima u timu jedna je od osnovnih odrednica zadovoljstva poslom zdravstvenih djelatnika. Pozitivna radna klima i konstruktivna komunikacija u timu jedan su od važnijih faktora i za povećanje vjerojatnosti pozitivnog ishoda liječenja pacijenata. Stoga posebnu pozornost treba posvetiti razvoju komunikacijskih vještina u situacijama kada se prenošenje poruke među suradnicima, zbog raznih faktora, čini posebno zahtjevnim. RASPRAVA: Profesionalnost u komunikaciji medicinske sestre podrazumijeva spremnost i sposobnost za suradnju s različitim tipovima suradnika. Učinkovito komunicirati lakše je kada su sugovornici ljubazni, srdačni, otvoreni i samopouzdani. S druge strane, suradnici koji se često tuže na okolnosti, prigovaraju, kritiziraju, prebacuju odgovornost na druge, razdražljivi su, učestalo nervozni, prijete ili se na druge načine ponašaju destruktivno, posebno su zahtjevni. To vrijedi osobito za okolnosti kada je potrebno donošenja brojnih brzih i važnih odluka, u uvjetima velike količine posla, a često i smjenskog rada. Njegovanje principa profesionalne komunikacije u takvim uvjetima prvenstveno podrazumijeva usvojene tehnike samokontrole. Njima povećavamo samosvijest o vlastitim reakcijama na zahtjevnog sugovornika te učimo zadržati mirnoću regulacijom vlastitih misli, emocija i ponašanja. Time izbjegavamo preplavljivanje emocijama i održavamo mogućnost racionalnog, objektivnog i cilju usmjerenog postupanja. To može biti od posebnoga značenja ako kao osobito zahtjevnoga medicinska sestra doživljava suradnika koji joj je hijerarhijski nadređen. Bez obzira na zahtjevnost suradnika, od medicinske se sestre očekuje poštivanje načela poštovanja i razumijevanja sugovornika, korištenjem tehnika aktivnoga slušanja i empatije. Važno je poznavati vlastita, ali sugovornikova prava i odgovornosti u komunikacijskom procesu te naučiti asertivno iznošenje vlastitog mišljenje i odbijanje nerazumnih zahtjeva bez osjećaja krivnje ili srama. Za slučaj da komunikacija sa zahtjevnim suradnicima prijeti izbijanjem konflikta, važno je poznavati tehnike razjašnjavanja, pregovaranja i konstruktivnog rješavanja sukoba. ZAKLJUČAK: U komunikaciji sa zahtjevnim suradnicima, medicinskim sestrama od posebnog je značenja usvajanje tehnika samokontrole, empatičnog razumijevanja, asertivnosti i konstruktivnog rješavanja sukoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb