Pregled bibliografske jedinice broj: 851175
Uloga odgojitelja u procesu rane intervencije u radu s djecom s teškoćama u razvoju
Uloga odgojitelja u procesu rane intervencije u radu s djecom s teškoćama u razvoju // IVth Iinternational scientific conference "special education and rehabilitation – early intervention" : abstracts ; u: Beogradska defektološka škola / Potić, Srećko (ur.).
Beograd: Društvo defektologa Srbije ; Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016. str. 146-146 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 851175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojitelja u procesu rane intervencije u radu s djecom s teškoćama u razvoju
(The role of teachers in the process of early intervention of children with disabilities)
Autori
Grbac, Ivana ; Maček, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
IVth Iinternational scientific conference "special education and rehabilitation – early intervention" : abstracts ; u: Beogradska defektološka škola
/ Potić, Srećko - Beograd : Društvo defektologa Srbije ; Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016, 146-146
Skup
International scientific conference "special education and rehabilitation – early intervention" (4 : 2016)
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 14.10.2016. - 16.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rana intervencija ; multidisciplinarnost ; predškolske ustanove ; odgojitelji
(early intervention ; multidisciplinarity ; preschool institution ; teachers)
Sažetak
Osnovni cilj ovog rada je teorijski prikazati ulogu i važnost uključenosti odgojitelja u procesu rane intervencije. Teorijska razrada uključuje definiranje rane intervencije kao djelovanja koje se sastoji od multidisciplinarnih postupaka za djecu od rođenja do polaska u školu kojima se promiče djetetovo zdravlje, blagostanje, potiče razvoj sposobnosti, umanjuju razvojna zaostajanja, uklanjaju postojeći ili sprječavaju mogući poremećaji, sprječava funkcionalno propadanje i promiče prilagođeno roditeljstvo i opće obiteljsko funkcioniranje. Drugim riječima rana intervencija je pojam koji podrazumijeva širok i raznolik spektar aktivnosti i postupaka koji su namijenjeni podršci ranom dječjem razvoju, a rano djetinjstvo je definirano kao najkritičnije razdoblje u razvoju svakog djeteta zbog stjecanja ranog iskustva i razvoja mozga u cijelosti. Jedan od zahtjeva s kojima se susreće odgojno-obrazovna ustanova je shvaćanje djeteta kao aktivnog sudionika procesa odgoja i obrazovanja, odnosno kao suautora vlastitog razvoja i učenja koje je od rođenja svjesno, proaktivno i socijalno biće. U skladu s navedenim polazištem, u odgojnim grupama svako dijete predstavlja jedinstvenu osobnost bez obzira na različitost, što omogućuje zajednički odgoj djece s teškoćama u razvoju i djece bez teškoća u razvoju. Odgojitelj se u predškolskim ustanovama prepoznaje kao ključan faktor u prepoznavanju i kvalitetnom zadovoljavanju dječjih potreba, istovremeno osiguravajući ranije naveden širok i raznolik spektar aktivnosti i postupaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb