Pregled bibliografske jedinice broj: 850618
Laici i nelaici: kako nastavničke kompetencije dorpinose bogatijem iskustvu učenja?
Laici i nelaici: kako nastavničke kompetencije dorpinose bogatijem iskustvu učenja? // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske: Zbornik radova / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Sveti Ivan Zelina, 2017. str. 245-252 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Laici i nelaici: kako nastavničke kompetencije dorpinose bogatijem iskustvu učenja?
(Laypersons and Clerics: How can Teacher Competencies Enrich Students' Learning Experiences?)
Autori
Ninčević, Marjan ; Ćosić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske: Zbornik radova
/ Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana - Sveti Ivan Zelina, 2017, 245-252
ISBN
978-953-331-100-5
Skup
Znanstveno-stručni skup Održivi razvoj i odgojno- obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
alternativni životni stil ; iskustvo učenja ; nastavničke kompetencije ; vjeroučitelji
(alternative lifestyles ; learning experience ; RE teachers, teaching competence)
Sažetak
Predmet interesa autora nastavnici su koji ne žive u klasičnim nuklearnim obiteljima, nego su predstavnici alternativnih stilova života. Rad razmatra na koji način nastavnici s alternativnim životnim stilom, kao što su na primjer svećenici i časne sestre, obogaćuju iskustva učenja u srednjim školama. Promatrajući razlike u samoprocjeni nastavničkih kompetencija kod vjeroučitelja laika i nelaika, razvijamo diskusiju mogu li te razlike doprinijeti bogatijem iskustvu učenja među hrvatskim učenicima i na koji način. U kvantitativnom istraživanju sudjelovalo je 304 od 420 vjeroučitelja iz trogodišnjih i četverogodišnjih srednjih škola Republike Hrvatske. Rezultati pokazuju da postoje razlike u samoprocjeni nastavničkih kompetencija s obzirom na to je li nastavnik/ca laik ili ne. Zbog izvedivosti istraživanje je bilo ograničeno na kompetencije vjeroučitelja ; međutim, pitanja koja ono postavlja šira su od binarne razlike laik/nelaik. S obzirom na razlike u samoprocjeni kompetencija koje ovaj rad potvrđuje te na rast alternativnih stilova života, pokušavamo objasniti kako nastavnici s alternativnim stilovima života mogu obogatiti škole te koji su eventualni nedostaci tih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb