Pregled bibliografske jedinice broj: 850521
Postslikovno stanje. O statusu vizualnog u digitalno doba
Postslikovno stanje. O statusu vizualnog u digitalno doba // Posthumano stanje i perspektive umjetnosti. Životinja–čovjek– stroj
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 850521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postslikovno stanje. O statusu vizualnog u digitalno doba
(Postpictorial condition. The concept of visuality in the digital age)
Autori
Purgar, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Posthumano stanje i perspektive umjetnosti. Životinja–čovjek– stroj
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2016. - 16.12.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
slikovna vizualnost ; virtualna vizualnost ; tehnosfera ; Paul Crowther ; Martin Seel
(pictorial visuality ; virtual visuality ; technosphere ; Paul Crowther ; Martin Seel)
Sažetak
Kad govorimo o tome što je slika, što prikazuje ili što želi postići – onda govorimo o nečem drugačijem u odnosu na ono što je u biti pojedinačni slikovni objekt kao objekt. To znači da je biti slika ontološki drugačije od biti-predodžba-o ili biti-u-vezi nečeg. U svakodnevnoj upotrebi, pojam slika nikad se ne poklapa s čistom vizualnošću, nekim pukim vizualnim fenomenom, ili s gotovo bilo čim što vidimo pred sobom. Slika, ili prikaz, mora prikazivati nešto ili nekoga što se vidi, mora biti ontološki drugačija od viđenog i mora biti još nešto osim onoga što je viđeno. Slike nisu ono što se vidi na njima, bez obzira koliko su realistične i bez obzira na činjenicu da katkad privid realnosti koji neke slike stvaraju može potpuno zbuniti one koji ih promatraju. Sve dok je razliku između realnosti i (pikturalnog) privida moguće uočiti, vizualno iskustvo može postojati ili kao čista pikturalna fenomenalnost ili kao materijalnost. Kako je pokazao Gottfried Boehm, za ontologiju slikovnog iskustva svojstveno je osviješteno prepoznavanje diskontinuiteta plohe slike u odnosu na čitavo vizualno polje. Nakon što su suvremene digitalne tehnologije slikama omogućile da prodru u vizualno polje i učine ga neodvojivim od plohe slike, pojavilo se pitanje: možemo li ovu vrstu imerzivne vizualnosti i dalje shvaćati kao slikovnu vizualnost ili bismo trebali uspostaviti potpuno drugačiju, novu ontološku razinu vizualnosti – neku virtualnu vizualnost – koju obilježava kontinuirano, nediferencirao vizualno polje?
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti