Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850516

Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika


Matovac, Darko; Udier, Sanda Lucija
Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // Jezikoslovlje, 17 (2016), 3; 495-518 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 850516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
(Approaches to teaching meanings of verbal prefixes and prefixed verbs in Croatian as L2)

Autori
Matovac, Darko ; Udier, Sanda Lucija

Izvornik
Jezikoslovlje (1331-7202) 17 (2016), 3; 495-518

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glagolski prefiksi ; prefigirani glagoli ; hrvatski kao ini jezik ; glotodidaktika ; kognitivnolingvističko poučavanje
(verbal prefixes ; prefixed verbs ; Croatian as a second and foreign language ; language teaching ; cognitive linguistics based teaching)

Sažetak
U prvome dijelu rada raspravlja se o dvama postojećim modelima poučavanja značenja glagolskih prefiksa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) – o glagolocentričnom poučavanju po modelu glagoli u kontekstu te o prefiksocentričnom poučavanju po modelu prefiks po prefiks. Uz dobre strane postojećih modela uočavaju se, međutim, i njihovi nedostatci te se utvrđuje potreba za razvojem novoga modela poučavanja. U radu se predlaže model poučavanja teorijski utemeljen na opisima prefiksalnih značenja i procesa glagolske prefiksacije nastalima u okviru kognitivne lingvistike. Pretpostavlja se da će taj novoosmišljeni kognitivnolingvistički model zbog svoje konkretnosti, jednostavnosti, logičnosti, zornosti i primjenjivosti biti superioran prethodnim dvama modelima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Matovac (autor)

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matovac, Darko; Udier, Sanda Lucija
Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // Jezikoslovlje, 17 (2016), 3; 495-518 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Matovac, D. & Udier, S. (2016) Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. Jezikoslovlje, 17 (3), 495-518.
@article{article, author = {Matovac, Darko and Udier, Sanda Lucija}, year = {2016}, pages = {495-518}, keywords = {glagolski prefiksi, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik, glotodidaktika, kognitivnolingvisti\v{c}ko pou\v{c}avanje}, journal = {Jezikoslovlje}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1331-7202}, title = {Modeli pou\v{c}avanja zna\v{c}enja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika}, keyword = {glagolski prefiksi, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik, glotodidaktika, kognitivnolingvisti\v{c}ko pou\v{c}avanje} }
@article{article, author = {Matovac, Darko and Udier, Sanda Lucija}, year = {2016}, pages = {495-518}, keywords = {verbal prefixes, prefixed verbs, Croatian as a second and foreign language, language teaching, cognitive linguistics based teaching}, journal = {Jezikoslovlje}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1331-7202}, title = {Approaches to teaching meanings of verbal prefixes and prefixed verbs in Croatian as L2}, keyword = {verbal prefixes, prefixed verbs, Croatian as a second and foreign language, language teaching, cognitive linguistics based teaching} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font