Pregled bibliografske jedinice broj: 850507
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište // Nova prisutnost, 9 (2009), 1; 59-84 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 850507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište
(Interculturalism in education: the others as a starting point)
Autori
Ninčević, Marjan
Izvornik
Nova prisutnost (1334-2312) 9
(2009), 1;
59-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalizam ; odgoj ; obrazovanje
(interculturalism ; upbringing ; education)
Sažetak
Riječ je o radu u kojem autor promišlja o današnjim zajedničkim odrednicama u znanosti o odgoju. Škola je pozvana pružiti odgoj koji pomaže odrastanju i življenju u različitostima koje, pravo shvaćene ne dijele nego obogaćuju i povezuju ljude. Škola ne može zanijekati kršćanske korijene europske kulturne baštine koja ostvaruje svoje plodove na duhovnom, etičkom, kulturnom, umjetničkom, filozofskom, znanstvenom, pravnom i političkom području. Interkulturalnost je proces, akcija koja se ostvaruje u trajnoj dijalektici između jedinstva i različitosti, institucije i intuicije, sveopćenitosti i posebnosti, sjećanja i budućnosti, vjerovanja i svjedočenja, odgovora smisla i svakodnevnih zahtjeva, otvaranja i zatvaranja. Znanstveni doprinos proizlazi iz autorovog izvođenja zajedničkih odrednica u odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojem se nalazi i Hrvatska. Jedino ozbiljni proces interkulturalizma koji vodi računa o svim sastavnicama puta koji treba prijeći nadvladava zatvaranja i otvara za traženje onog jedinstva koje ne umrtvljuje različitost. Površni pristup interkulturalizmu u opasnosti je da promiče gubitak identiteta ili apsolutizaciju posebnoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts database