Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850507

Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište


Ninčević, Marjan
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište // Nova prisutnost, 9 (2009), 1; 59-84 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 850507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište
(Interculturalism in education: the others as a starting point)

Autori
Ninčević, Marjan

Izvornik
Nova prisutnost (1334-2312) 9 (2009), 1; 59-84

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
interkulturalizam ; odgoj ; obrazovanje
(interculturalism ; upbringing ; education)

Sažetak
Riječ je o radu u kojem autor promišlja o današnjim zajedničkim odrednicama u znanosti o odgoju. Škola je pozvana pružiti odgoj koji pomaže odrastanju i življenju u različitostima koje, pravo shvaćene ne dijele nego obogaćuju i povezuju ljude. Škola ne može zanijekati kršćanske korijene europske kulturne baštine koja ostvaruje svoje plodove na duhovnom, etičkom, kulturnom, umjetničkom, filozofskom, znanstvenom, pravnom i političkom području. Interkulturalnost je proces, akcija koja se ostvaruje u trajnoj dijalektici između jedinstva i različitosti, institucije i intuicije, sveopćenitosti i posebnosti, sjećanja i budućnosti, vjerovanja i svjedočenja, odgovora smisla i svakodnevnih zahtjeva, otvaranja i zatvaranja. Znanstveni doprinos proizlazi iz autorovog izvođenja zajedničkih odrednica u odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojem se nalazi i Hrvatska. Jedino ozbiljni proces interkulturalizma koji vodi računa o svim sastavnicama puta koji treba prijeći nadvladava zatvaranja i otvara za traženje onog jedinstva koje ne umrtvljuje različitost. Površni pristup interkulturalizmu u opasnosti je da promiče gubitak identiteta ili apsolutizaciju posebnoga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marjan Ninčević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ninčević, Marjan
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište // Nova prisutnost, 9 (2009), 1; 59-84 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Ninčević, M. (2009) Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište. Nova prisutnost, 9 (1), 59-84.
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, year = {2009}, pages = {59-84}, keywords = {interkulturalizam, odgoj, obrazovanje}, journal = {Nova prisutnost}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazi\v{s}te}, keyword = {interkulturalizam, odgoj, obrazovanje} }
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, year = {2009}, pages = {59-84}, keywords = {interculturalism, upbringing, education}, journal = {Nova prisutnost}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Interculturalism in education: the others as a starting point}, keyword = {interculturalism, upbringing, education} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Religious and Theological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • CSA Sociological Abstracts database





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font