Pregled bibliografske jedinice broj: 850464
Odgoj u malim sjemeništima prema smjernicama crkvenog učiteljstva i odgojnih znanosti
Odgoj u malim sjemeništima prema smjernicama crkvenog učiteljstva i odgojnih znanosti // Studia Teologiczne (Białystok), 33 (2015), 1; 395-416 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 850464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj u malim sjemeništima prema smjernicama crkvenog učiteljstva i odgojnih znanosti
(Education in the Lower Seminaries under the Guidance of the Church's Teachings on Education and Upbringing)
Autori
Ninčević, Marino
Izvornik
Studia Teologiczne (Białystok) (0239-801X) 33
(2015), 1;
395-416
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescent ; identitet ; malo sjemenište ; sjemenište ; edukacijski zahtjevi ; učitelj
(adolescent ; identity ; lower seminary ; seminary ; educational requirements ; educator)
Sažetak
Rad je interes autorovog zanimanja za odgojne ustanove koje se nalaze u okviru Katoličke crkve. Jedna takva ustanova je „malo sjemenište“ u kojemu se odgajaju adolescenti. Autor na odgoj u „malim sjemeništima“ primjenjuje i odgojna načela domske pedagogije. Znanstveni doprinos ovog rada je analiza povijesnih dokumenata i odredaba koje se odnose na rad i poslanje „malih sjemeništa“, te stvaranje teorije koja se razvija na temelju prakse odgoja u „malim sjemeništima“. Zaključuje se da se proces odgoja u sjemeništima posvećuje problemima koji su povezani s formacijskim putem adolescenata prema zrelosti, te da formacija u sjemeništima mora stavljati naglasak na duboku suradnju koja treba postojati između različitih vidova ljudske, duhovne i intelektualne izgradnje. Znanstveni doprinos ovog rada evidentan je i u određenju preduvjeta učinkovitog odgoja adolescenata prema odabiru duhovnog zvanja. Da bi odgoj u malim sjemeništima bio učinkovit, odgojitelji adolescentu moraju najprije pomoći u izgradnji identiteta, u procesu identifikacije, u socijalizaciji sa skupinom vršnjaka, tj. u izgradnji vršnjačkih prijateljstava i osmišljavanju cjelokupnog životnog plana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija