Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850359

Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia


Ćosić, Ivana; Ninčević, Marjan
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia // Conference proceedings: ICSS IX 2016 / Opić, S. (ur.).
Dubrovnik: European center for science, education and research, 2016. str. 138-140 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 850359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia

Autori
Ćosić, Ivana ; Ninčević, Marjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Conference proceedings: ICSS IX 2016 / Opić, S. - Dubrovnik : European center for science, education and research, 2016, 138-140

ISBN
978-88-909163-7-3

Skup
9th International Conference on Social Sciences

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 08.04.2016. - 09.04.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
transparency ; educational improvement ; friends ; foes ; croatia

Sažetak
Rad je rezultat interesa autora za standardizirane provjere koje se provode u odgoju i obrazovanju, s posebnim naglaskom na Državnu maturu u Hrvatskoj. U radu se raspravljaju o odnosu između standardiziranog testiranja i ideja o pravednosti u europskom obrazovanju, te se razvijaju različiti pojmovi. Problematizira se ideja obrazovne pravde, te se postavlja pitanje o mogućnosti obrazovne pravednosti u postsocijalističkim zemljama. Značaj postsocijalističkog obrazovnog prostora za komparativno obrazovanje jest bivša socijalistička država. Raspadom Jugoslavije države su pretrpjele fundamentalne transformacije na svim područjima društvenog života. Te transformacije su utjecale i na temeljne ideje pravednosti i pravde u obrazovanju. Autori ističu da proceduralni elementi standardiziranih ispita nisu lako usporedivi među obrazovnim sustavima različitih zemalja. Znanstveni doprinos ovog rada ogleda se u elaboriranju rezultata empirijskog istraživanja nazvanog „Državna matura“ iz perspektive nastavnika i učenika, koje ispituje odnos između prioriteta procesne pravde i transparentnosti nad pitanjima koja se odnose na kvalitetu obrazovanja u hrvatskom srednjoškolskom obrazovanju. Državna matura je promijenila učiteljske uloge u strukovnim školama i gimnazijama. Podatci su prikupljani intervjuima među nastavnicima i učenicima, te su analizirani metodom tematske analize. Iako je uvođenje standardizirane procjene trebalo značiti poboljšanje kvalitete hrvatskog obrazovanja čini se da taj cilj nije postignut. Uvođenjem standardiziranog ispitivanja trebala se smanjiti i mogućnost varanja na testovima, no, rezultati pokazuju da se varanja na testovima nastavljaju. Učenici su opisali vrlo kreativne načine varanja, a većina nastavnika je blaga prema „varalicama“. U svjetlu tih rezultata ovaj rad je problematizirao ideju obrazovne pravde, te analizirao vezu između pravde, ispitivanja i kvalitete obrazovanja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marjan Ninčević (autor)

Avatar Url Ivana Ćosić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćosić, Ivana; Ninčević, Marjan
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia // Conference proceedings: ICSS IX 2016 / Opić, S. (ur.).
Dubrovnik: European center for science, education and research, 2016. str. 138-140 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ćosić, I. & Ninčević, M. (2016) Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia. U: Opić, S. (ur.)Conference proceedings: ICSS IX 2016.
@article{article, author = {\'{C}osi\'{c}, Ivana and Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, editor = {Opi\'{c}, S.}, year = {2016}, pages = {138-140}, keywords = {transparency, educational improvement, friends, foes, croatia}, isbn = {978-88-909163-7-3}, title = {Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia}, keyword = {transparency, educational improvement, friends, foes, croatia}, publisher = {European center for science, education and research}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {\'{C}osi\'{c}, Ivana and Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, editor = {Opi\'{c}, S.}, year = {2016}, pages = {138-140}, keywords = {transparency, educational improvement, friends, foes, croatia}, isbn = {978-88-909163-7-3}, title = {Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia}, keyword = {transparency, educational improvement, friends, foes, croatia}, publisher = {European center for science, education and research}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font