Pregled bibliografske jedinice broj: 850359
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia // Conference proceedings: ICSS IX 2016 / Opić, S. (ur.).
Dubrovnik: European center for science, education and research, 2016. str. 138-140 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia
Autori
Ćosić, Ivana ; Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Conference proceedings: ICSS IX 2016
/ Opić, S. - Dubrovnik : European center for science, education and research, 2016, 138-140
ISBN
978-88-909163-7-3
Skup
9th International Conference on Social Sciences
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 08.04.2016. - 09.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
transparency ; educational improvement ; friends ; foes ; croatia
Sažetak
Rad je rezultat interesa autora za standardizirane provjere koje se provode u odgoju i obrazovanju, s posebnim naglaskom na Državnu maturu u Hrvatskoj. U radu se raspravljaju o odnosu između standardiziranog testiranja i ideja o pravednosti u europskom obrazovanju, te se razvijaju različiti pojmovi. Problematizira se ideja obrazovne pravde, te se postavlja pitanje o mogućnosti obrazovne pravednosti u postsocijalističkim zemljama. Značaj postsocijalističkog obrazovnog prostora za komparativno obrazovanje jest bivša socijalistička država. Raspadom Jugoslavije države su pretrpjele fundamentalne transformacije na svim područjima društvenog života. Te transformacije su utjecale i na temeljne ideje pravednosti i pravde u obrazovanju. Autori ističu da proceduralni elementi standardiziranih ispita nisu lako usporedivi među obrazovnim sustavima različitih zemalja. Znanstveni doprinos ovog rada ogleda se u elaboriranju rezultata empirijskog istraživanja nazvanog „Državna matura“ iz perspektive nastavnika i učenika, koje ispituje odnos između prioriteta procesne pravde i transparentnosti nad pitanjima koja se odnose na kvalitetu obrazovanja u hrvatskom srednjoškolskom obrazovanju. Državna matura je promijenila učiteljske uloge u strukovnim školama i gimnazijama. Podatci su prikupljani intervjuima među nastavnicima i učenicima, te su analizirani metodom tematske analize. Iako je uvođenje standardizirane procjene trebalo značiti poboljšanje kvalitete hrvatskog obrazovanja čini se da taj cilj nije postignut. Uvođenjem standardiziranog ispitivanja trebala se smanjiti i mogućnost varanja na testovima, no, rezultati pokazuju da se varanja na testovima nastavljaju. Učenici su opisali vrlo kreativne načine varanja, a većina nastavnika je blaga prema „varalicama“. U svjetlu tih rezultata ovaj rad je problematizirao ideju obrazovne pravde, te analizirao vezu između pravde, ispitivanja i kvalitete obrazovanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb