Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 849488

Pluralizam ili polarizacija masovnih medija u mrežnom prostoru: slučaj monetizacije hrvatskih autocesta


Bilić, Paško; Balabanić, Ivan
Pluralizam ili polarizacija masovnih medija u mrežnom prostoru: slučaj monetizacije hrvatskih autocesta // Revija za sociologiju, 46 (2016), 2; 175-204 doi:10.5613/rzs.46.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 849488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pluralizam ili polarizacija masovnih medija u mrežnom prostoru: slučaj monetizacije hrvatskih autocesta
(Pluralism or Polarisation of the Mass Media on the Internet: The Case of Monetisation of Croatian Motorways)

Autori
Bilić, Paško ; Balabanić, Ivan

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 46 (2016), 2; 175-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
internetski mediji; digitalizacija medija; polarizacija medijskog prostora; medijski pluralizam; politička ekonomija; sociologija proizvodnje vijesti; vlasništvo medija
(internet media; media digitalisation; media-space polarisation; media pluralism; political economy; sociology of news production; media ownership)

Sažetak
U članku se analiziraju obrasci proizvodnje vijesti o monetizaciji hrvatskih autocesta na mrežnim stranicama masovnih medija sa stajališta političke ekonomije i sociologije proizvodnje vijesti. Kombinacijom tih dvaju pristupa te kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja nastojalo se produbiti spoznaje o digitalnoj medijskoj proizvodnji i pluralizmu medijskog prostora u Hrvatskoj. Za potrebe analize medijskog sadržaja odabrano je ukupno deset tiskovnih, televizijskih i radijskih organizacija s najvećim dosezima njihova mrežnog sadržaja internetskim publikama. Proučavalo se izvještavanje o temi uvođenja monetizacije autocesta i prikupljanja potpisa za referendum protiv te mjere. Na prikupljenim prilozima (N = 275) istraživala se vrijednosna orijentacija priloga spram teme te medijska vidljivost glavnih društvenih i političkih aktera. U medijskom predstavljanju te teme najeksponiranijima su se pokazali članovi Vlade Republike Hrvatske i predstavnici nevladinih udruga, a razlike u vrijednosnim sudovima dominantnima u objavljenim prilozima utvrđene su s obzirom na strukturu vlasništva medija. Subjektivna iskustva digitalizacije radnih aktivnosti i odnosa prema monetizaciji istražena su polustrukturiranim intervjuima s novinarima i urednicima (N = 26). Njima se ispitivao način na koji političko-ekonomski i organizacijski čimbenici digitalne medijske komunikacije utječu na radne aktivnosti, uz fokus na strukturnim uvjetima (vlasništvu, oglašavanju, politici i regulaciji digitalnih medija) te na unutarnjim čimbenicima (kulturi dnevnih rutina). Iako digitalizacija uvodi određene novosti u radnu kulturu, politički i ekonomski interesi još uvijek dominantno utječu na dnevne radne aktivnosti medijskih djelatnika. Autori zaključuju da se na promatranom slučaju pokazuje određena polarizacija medijske rasprave u Hrvatskoj, za što se presudnim pokazala vlasnička struktura medija te imperativi čitanosti i brzine objave informacija na mrežnim stranicama masovnih medija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose

Profili:

Avatar Url Pasko Bilic (autor)

Avatar Url Ivan Balabanić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Paško; Balabanić, Ivan
Pluralizam ili polarizacija masovnih medija u mrežnom prostoru: slučaj monetizacije hrvatskih autocesta // Revija za sociologiju, 46 (2016), 2; 175-204 doi:10.5613/rzs.46.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bilić, P. & Balabanić, I. (2016) Pluralizam ili polarizacija masovnih medija u mrežnom prostoru: slučaj monetizacije hrvatskih autocesta. Revija za sociologiju, 46 (2), 175-204 doi:10.5613/rzs.46.2.3.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Pa\v{s}ko and Balabani\'{c}, Ivan}, year = {2016}, pages = {175-204}, DOI = {10.5613/rzs.46.2.3}, keywords = {internetski mediji, digitalizacija medija, polarizacija medijskog prostora, medijski pluralizam, politi\v{c}ka ekonomija, sociologija proizvodnje vijesti, vlasni\v{s}tvo medija}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.46.2.3}, volume = {46}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Pluralizam ili polarizacija masovnih medija u mre\v{z}nom prostoru: slu\v{c}aj monetizacije hrvatskih autocesta}, keyword = {internetski mediji, digitalizacija medija, polarizacija medijskog prostora, medijski pluralizam, politi\v{c}ka ekonomija, sociologija proizvodnje vijesti, vlasni\v{s}tvo medija} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Pa\v{s}ko and Balabani\'{c}, Ivan}, year = {2016}, pages = {175-204}, DOI = {10.5613/rzs.46.2.3}, keywords = {internet media, media digitalisation, media-space polarisation, media pluralism, political economy, sociology of news production, media ownership}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.46.2.3}, volume = {46}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Pluralism or Polarisation of the Mass Media on the Internet: The Case of Monetisation of Croatian Motorways}, keyword = {internet media, media digitalisation, media-space polarisation, media pluralism, political economy, sociology of news production, media ownership} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font