Pregled bibliografske jedinice broj: 849240
Komparativne razlike između zadovoljstva bolesnika i medicinskih sestara/tehničara
Komparativne razlike između zadovoljstva bolesnika i medicinskih sestara/tehničara, 2013., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek
CROSBI ID: 849240 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativne razlike između zadovoljstva bolesnika i medicinskih sestara/tehničara
(Compare the difference of satisfaction patients and nurses / technicians)
Autori
Babić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek
Datum
30.10
Godina
2013
Stranica
41
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
zadovoljstvo; kvaliteta zdravstvene skrbi; bolesnik; medicinska sestra/tehničar
(satisfaction; quality of care; patient; nurse / technician)
Sažetak
Cilj istraživanja je usporediti razlike u procijeni percepcije zadovoljstva korisnika bolničkog liječenja-bolesnika i zadovoljstva poslom medicinskih sestara/tehničara te utjecaj istih na kvalitetu zdravstvene skrbi. Ispitanici i metode. Istraživanje je provedeno na Klinici za unutarnje bolesti KB „Sveti Duh“.U istraživanju je sudjelovalo 100 bolesnika i 100 medicinskih sestara/tehničara. Rabila su se dva upitnika: Anketa o zadovoljstvu bolesnika te Anketa o zadovoljstvu medicinske sestre.Za istraživanje razlika između dviju nezavisnih skupina upotrijebljen je Mann-Whitney test. Razlike među kategoričkim varijablama testirale su se χ2 testom. Za ocjenu značajnosti dobivenih rezultata odabrana je razina značajnosti α = 0, 05. Rezultati. Pacijenti su značajnije češćeg mišljenja da ne dobiju razumljiv odgovor na postavljena važna pitanja medicinskoj sestri, prema mišljenju medicinske sestre/tehničara koji su odgovorili da razumljiv odgovor daju uvijek ili ponekad (p<0, 001). Pacijenti su značajnije više od medicinskih sestara mišljenja da su tretirani s poštovanjem i dostojanstvom (p<0, 001). Pacijenti su značajno više uvjereni da bolničko osoblje čini sve što je u njihovoj moći da lakše kontroliraju bol (p=0, 047), kao i da bilo tko iz obitelji želi razgovor s liječnikom da će mu to biti omogućeno (p<0, 001) i da liječnici ili medicinske sestre obitelji daju sve informacije koje su potrebne da pomognu bržem oporavku (p<0, 001). Pacijenti su značajnije više ocijenili zadovoljstvo pruženom zdravstvenom uslugom, čistoćom sobe ili odjela, higijenom sanitarnog čvora i pruženom prehranom, u odnosu na ocjene medicinskih sestara / tehničara (p<0, 001). Zaključak. Zadovoljstvo poslom medicinske sestre/tehničara povećava učinkovitost rada uspostavljanjem boljeg odnosa s bolesnicima, boljeg odnosa i suradnje s ostalim osobljem. Subjektivno zadovoljstvo bolesnika medicinskom skrbi je veće, što je medicinska sestra/tehničar zadovoljniji svojim poslom Komunikaciju je jedan od glavnih uzroka nezadovoljstva bolesnika jer većina nezadovoljstva pacijenata proizlazi iz slabe komunikacije sa zdravstvenim osobljem, a i većina neuspješnog timskog rada povezana je s narušenom komunikacijom među članovima medicinskog tima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek