Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 848891

Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha


Dukić, Branimir, Martinović, Martina, Dukić, Stojanka
Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha // Oeconomica Jadertina, 5 (2015), 2/2015; 65-99 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 848891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha
(Analytical CRM model aimed at retail inventory optimization)

Autori
Dukić, Branimir, Martinović, Martina, Dukić, Stojanka

Izvornik
Oeconomica Jadertina (1848-4956) 5 (2015), 2/2015; 65-99

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Marketing odnosa; upravljanje odnosima s potrošačima; potrošač; klijent; maloprodaja; optimizacija zaliha
(Relationship marketing; customer relationship management; consumer; customer; retail; inventory optimization)

Sažetak
Upravljanje odnosima s potrošačima predstavlja aplikaciju suvremene poslovne filozofije izrasle iz marketinga odnosa koji u svoj fokus postavlja potrošača kao jedinku, odnosno zadovoljavanje njegovih potreba radi poticanja vjernosti potrošača i njegovu transformaciju u klijenta. Iako je primarna zadaća upravljanje odnosima s potrošačima osigurati stabilnost prihoda iz dugoročnih partnerskih odnosa koji ostvaruju ponuđač i potrošač, to je i filozofija koja racionalizira poslovanje primarno kroz smanjenje troškova za osvajanje novih potrošača, te kroz racionalizaciju proizvodnje i optimizaciju zaliha. Optimizacija zaliha podrazumijeva prilagodbu procesa proizvodnje potrebama potrošača. U suvremenoj maloprodaji, koja egzistira u uvjetima visoke konkurencije, držanje nekurentnih zaliha može viti prevaga u odnosu opstati ili propasti. Stoga, suvremeni maloprodajni sustavi teže optimiziranju zaliha roba. Danas je to nemoguće postići bez potencijala koje pružaju CRM sustavi, posebice podsustav analitičkog CRM-a. Praćenje ponašanja potrošača u maloprodaji, u domeni je CRM sustava. Podaci dobiveni iz takvih sustava osnova su za gospodarenje zalihama. No, da bi se moglo gospodariti zalihama nužno je sagledati koji se, posebice stohastički modeli, mogu koristiti u optimizaciji zaliha. Potom je potrebno aplicirati takve modele u analitičkom podsustavu CRM sustava. Da bi takvi modeli imali upotrebnu vrijednost, potrebno je prilagoditi transakcijski dio CRM sustava u smislu prikupljanja onih podataka koji su potrebni odabranim modelima optimizacije zaliha u maloprodaji. Odgovori na ova pitanja, kao i druga pitanja iz domene upotrebe analitičkog CRM- a u optimizaciji maloprodajnih zaliha rezultat su ovog istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Branimir Dukić (autor)

Avatar Url Stojanka Dukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dukić, Branimir, Martinović, Martina, Dukić, Stojanka
Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha // Oeconomica Jadertina, 5 (2015), 2/2015; 65-99 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Dukić, Branimir, Martinović, Martina, Dukić, Stojanka (2015) Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha. Oeconomica Jadertina, 5 (2/2015), 65-99.
@article{article, year = {2015}, pages = {65-99}, keywords = {Marketing odnosa, upravljanje odnosima s potro\v{s}a\v{c}ima, potro\v{s}a\v{c}, klijent, maloprodaja, optimizacija zaliha}, journal = {Oeconomica Jadertina}, volume = {5}, number = {2/2015}, issn = {1848-4956}, title = {Model analiti\v{c}kog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha}, keyword = {Marketing odnosa, upravljanje odnosima s potro\v{s}a\v{c}ima, potro\v{s}a\v{c}, klijent, maloprodaja, optimizacija zaliha} }
@article{article, year = {2015}, pages = {65-99}, keywords = {Relationship marketing, customer relationship management, consumer, customer, retail, inventory optimization}, journal = {Oeconomica Jadertina}, volume = {5}, number = {2/2015}, issn = {1848-4956}, title = {Analytical CRM model aimed at retail inventory optimization}, keyword = {Relationship marketing, customer relationship management, consumer, customer, retail, inventory optimization} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font