Pregled bibliografske jedinice broj: 848415
Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća
Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća // Croatian Journal of Education-Hrvatski časopis za Odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 465-489 doi:10.15516/cje.v18i2.1558 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 848415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako učenici biraju srednje škole: Uloga
samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i
školskog postignuća
(How children choose high schools: The role of
career self-efficacy and academic performance)
Autori
Bubić, Andreja ; Ivanišević, Karmen
Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski časopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18
(2016), 2;
465-489
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
očekivanja ; odlučivanje ; percipirana akademska kontrola ; samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri ; upravljanje karijerom
(career decision self-efficacy ; career management ; decision-making ; expectations ; perceived academic control)
Sažetak
Iako se radi o relevantnoj problematici koja za svakog pojedinca ima dalekosežne posljedice, dosada se relativno malen broj istraživanja bavio ispitivanjem procesa odabira srednjih škola. Stoga je provedeno istraživanje kojem je cilj bio detaljnije opisati način na koji učenici donose odluke o srednjim školama te utvrditi doprinos prijašnjeg školskog postignuća i vlastitog doživljaja akademskih sposobnosti samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i očekivanjima od srednje škole. Također, istraživanjem se željela utvrditi važnost samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri u procesu odlučivanja o budućoj srednjoj školi. Dobiveni rezultati pokazuju povezanost učeničkog doživljaja vlastite školske učinkovitosti, odnosno percipirane akademske kontrole, ali ne i objektivnog školskog postignuća, s procjenom osobne samoučinkovitosti u području donošenja profesionalnih odluka. Pritom su percipirana akademska kontrola, kao i učenička znanja o svijetu rada, izdvojeni kao značajni prediktori njihove samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri, a samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri i percipirana akademska kontrola kao prediktori učeničkih očekivanja od srednje škole. Dobiveni rezultati upućuju na važnost razvoja učeničkih profesionalnih kompetencija koje su ključne za postavljanje pozitivnijih očekivanja i aktivniji pristup odabiru srednje škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus