Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 848415

Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća


Bubić, Andreja; Ivanišević, Karmen
Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća // Croatian Journal of Education-Hrvatski časopis za Odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 465-489 doi:10.15516/cje.v18i2.1558 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 848415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća
(How children choose high schools: The role of career self-efficacy and academic performance)

Autori
Bubić, Andreja ; Ivanišević, Karmen

Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski časopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18 (2016), 2; 465-489

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
očekivanja ; odlučivanje ; percipirana akademska kontrola ; samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri ; upravljanje karijerom
(career decision self-efficacy ; career management ; decision-making ; expectations ; perceived academic control)

Sažetak
Iako se radi o relevantnoj problematici koja za svakog pojedinca ima dalekosežne posljedice, dosada se relativno malen broj istraživanja bavio ispitivanjem procesa odabira srednjih škola. Stoga je provedeno istraživanje kojem je cilj bio detaljnije opisati način na koji učenici donose odluke o srednjim školama te utvrditi doprinos prijašnjeg školskog postignuća i vlastitog doživljaja akademskih sposobnosti samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i očekivanjima od srednje škole. Također, istraživanjem se željela utvrditi važnost samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri u procesu odlučivanja o budućoj srednjoj školi. Dobiveni rezultati pokazuju povezanost učeničkog doživljaja vlastite školske učinkovitosti, odnosno percipirane akademske kontrole, ali ne i objektivnog školskog postignuća, s procjenom osobne samoučinkovitosti u području donošenja profesionalnih odluka. Pritom su percipirana akademska kontrola, kao i učenička znanja o svijetu rada, izdvojeni kao značajni prediktori njihove samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri, a samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri i percipirana akademska kontrola kao prediktori učeničkih očekivanja od srednje škole. Dobiveni rezultati upućuju na važnost razvoja učeničkih profesionalnih kompetencija koje su ključne za postavljanje pozitivnijih očekivanja i aktivniji pristup odabiru srednje škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Andreja Bubić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bubić, Andreja; Ivanišević, Karmen
Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća // Croatian Journal of Education-Hrvatski časopis za Odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 465-489 doi:10.15516/cje.v18i2.1558 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bubić, A. & Ivanišević, K. (2016) Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća. Croatian Journal of Education-Hrvatski časopis za Odgoj i obrazovanje, 18 (2), 465-489 doi:10.15516/cje.v18i2.1558.
@article{article, author = {Bubi\'{c}, Andreja and Ivani\v{s}evi\'{c}, Karmen}, year = {2016}, pages = {465-489}, DOI = {10.15516/cje.v18i2.1558}, keywords = {o\v{c}ekivanja, odlu\v{c}ivanje, percipirana akademska kontrola, samou\v{c}inkovitost u odlu\v{c}ivanju o karijeri, upravljanje karijerom}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski \v{c}asopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v18i2.1558}, volume = {18}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Kako u\v{c}enici biraju srednje \v{s}kole: Uloga samou\v{c}inkovitosti u odlu\v{c}ivanju o karijeri i \v{s}kolskog postignu\'{c}a}, keyword = {o\v{c}ekivanja, odlu\v{c}ivanje, percipirana akademska kontrola, samou\v{c}inkovitost u odlu\v{c}ivanju o karijeri, upravljanje karijerom} }
@article{article, author = {Bubi\'{c}, Andreja and Ivani\v{s}evi\'{c}, Karmen}, year = {2016}, pages = {465-489}, DOI = {10.15516/cje.v18i2.1558}, keywords = {career decision self-efficacy, career management, decision-making, expectations, perceived academic control}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski \v{c}asopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v18i2.1558}, volume = {18}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {How children choose high schools: The role of career self-efficacy and academic performance}, keyword = {career decision self-efficacy, career management, decision-making, expectations, perceived academic control} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font