Pregled bibliografske jedinice broj: 847369
Afazije
Afazije, 2016., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 847369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Afazije
(Aphasias)
Autori
Brezec, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2016
Stranica
51
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
afazija; simptomi afazija; ekspresivni tipovi afazija; receptivni tipovi afazija
(aphasia; aphasic symptoms; expressive aphasia; receptive aphasia)
Sažetak
Svi se mi ponekad nađemo u situaciji da pogrešno razumijemo ono što čujemo ili pročitamo, ne možemo se sjetiti željene riječi ili imamo duge pauze u govoru. Sve su to karakteristike afazičnog govora, no o afaziji, nesposobnosti upotrebe jezika, govorimo tek kada ona nastaje kao posljedica oštećenja mozga. U ovom se radu daje pregled osnovnih spoznaja o afazijama. Afaziju definiramo kao stečeni poremećaj upotrebe već usvojenog jezika i govora, koji se manifestira kroz sve jezične modalitete (slušanje, govorenje, čitanje i pisanje), a ne ovisi o osjetilima sluha i vida. U radu je dat pregled uzroka afazije (oštećenje dominantne hemisfere mozga kao posljedice moždanog udara, tumora ili traumatskog oštećenja mozga), te je naglašena nužnost prevencije s obzirom da današnji ubrzani stil života, nažalost daje dobru podlogu za razvijanje čimbenika koji dovode do afazije. U radu se govori i o osnovnoj podjeli afazije na ekspresivne i receptivne tipove, koji su temelj za ostale klasifikcaije, te o njihovim glavnim simptomima. U ekspresivnih tipova afazije najviše je oštećen verbalni izraz, a manje razumijevanje, dok je u receptivnih tipova afazije više oštećeno razumijevanje, a manje verbalni izraz. Osim klasičnih afazija, govori se i o posebnim afazijama kod bilingvala, te kod znakovnog jezika. Rad završava opisima dijagnosticiranja, te rehabilitacije afazija u današnjoj logopedskoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)