Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 846269

Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha


Matić, Jelena; Marušić, Iris
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 283-299 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 846269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha
(The differences in self-concept and the use of learning strategies among students of different school achievement)

Autori
Matić, Jelena ; Marušić, Iris

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157 (2016), 3; 283-299

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja
(school achievement; self-concept; learning strategies)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u aspektima školskog samopoimanja (Marsh, 1990) te korištenju kognitivnih i motivacijskih strategija učenja (Lončarić, 2014a) kod učenika različitog školskog uspjeha. U istraživanju su sudjelovali učenici osmog razreda osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (N = 589). Rezultati pokazuju da, u usporedbi s učenicima lošijeg uspjeha, učenici boljeg uspjeha imaju bolju sliku o sebi, rjeđe pribjegavaju defanzivnim strategijama učenja, a češće koriste metakognitivne vještine. Nisu nađene razlike u sklonosti dubinskom procesiranju i strategijama poticanja učenja među učenicima odličnog i vrlo dobrog uspjeha. Nalazi se razmatraju u kontekstu potrebe da se učenicima lošijeg uspjeha pruži kvalitetnija podrška kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali proaktivnim strategijama učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Matić Bojić (autor)

Avatar Url Iris Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Jelena; Marušić, Iris
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 283-299 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matić, J. & Marušić, I. (2016) Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha. Napredak (Zagreb), 157 (3), 283-299.
@article{article, author = {Mati\'{c}, Jelena and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2016}, pages = {283-299}, keywords = {\v{s}kolski uspjeh, samopoimanje, strategije u\v{c}enja}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {157}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Razlike u samopoimanju i kori\v{s}tenju strategija u\v{c}enja me\dju u\v{c}enicima razli\v{c}itog \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {\v{s}kolski uspjeh, samopoimanje, strategije u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Mati\'{c}, Jelena and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2016}, pages = {283-299}, keywords = {school achievement, self-concept, learning strategies}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {157}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {The differences in self-concept and the use of learning strategies among students of different school achievement}, keyword = {school achievement, self-concept, learning strategies} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font