Pregled bibliografske jedinice broj: 846269
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 283-299 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 846269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha
(The differences in self-concept and the use of learning strategies among students of different school achievement)
Autori
Matić, Jelena ; Marušić, Iris
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 3;
283-299
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja
(school achievement; self-concept; learning strategies)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u aspektima školskog samopoimanja (Marsh, 1990) te korištenju kognitivnih i motivacijskih strategija učenja (Lončarić, 2014a) kod učenika različitog školskog uspjeha. U istraživanju su sudjelovali učenici osmog razreda osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (N = 589). Rezultati pokazuju da, u usporedbi s učenicima lošijeg uspjeha, učenici boljeg uspjeha imaju bolju sliku o sebi, rjeđe pribjegavaju defanzivnim strategijama učenja, a češće koriste metakognitivne vještine. Nisu nađene razlike u sklonosti dubinskom procesiranju i strategijama poticanja učenja među učenicima odličnog i vrlo dobrog uspjeha. Nalazi se razmatraju u kontekstu potrebe da se učenicima lošijeg uspjeha pruži kvalitetnija podrška kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali proaktivnim strategijama učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)