Pregled bibliografske jedinice broj: 844945
Države kao turistički brendovi: kreiranje, upravljanje i vrednovanje
Države kao turistički brendovi: kreiranje, upravljanje i vrednovanje // Medijske studije, 7 (2016), 13; 78-101 doi:10.20901/ms.7.13.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 844945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Države kao turistički brendovi: kreiranje,
upravljanje i vrednovanje
(Countries as tourists brands: creation, managing
and evaluation)
Autori
Skoko, Božo ; Gluvačević, Dejan
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 7
(2016), 13;
78-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brend ; brendiranje ; turizam ; mjerenje ; indeks ; Hrvatska
(brand ; branding ; tourism ; measurement ; index ; Croatia)
Sažetak
Rad se bavi fenomenom brendiranja država. Analizira se svrha, načini i učinci procesa s jedne strane te percepcija i vrednovanje država kao brendova s druge strane. Pritom je naglasak na državama kao turističkim brendovima te se posebno istražuje međuovisnost procesa brendiranja i razvoja turizma, odnosno uloga turističke ponude i promocije u stvaranju brenda države. U tom kontekstu autori analiziraju četiri vodeća indeksa, odnosno institucije koje se bave vrednovanjem i rangiranjem država brendova – Nation Brand Index Simona Anholta, FutureBrand: Country Brand Index, Brand Finance i Bloom Consulting, kako bi otkrili zašto i kako pojedine države postaju brendovi te što utječe na promjenu njihova rejtinga, odnosno popularnosti. Pritom autori zaključuju kako je turistička ponuda tek jedan od segmenata koji pridonose snazi brenda te kako je brend države dugoročno neodrživ ukoliko se temelji samo na turističkoj ponudi bez drugih pozitivnih ekonomskih pokazatelja. Prateći aktualne trendove u turizmu i turističkoj promociji, autori posebno analiziraju iskustva iz Azije, koja posljednjih godina stvara najveći broj novih brendova u turizmu i bilježi kontinuirani rast broja posjeta i prihoda. Hrvatsku ocjenjuju kao turistički brend u razvoju, koji je prepoznatljiv na razini Europe, ali nedovoljno na globalnoj razini, te čiji su ključni adut uglavnom prirodne ljepote.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS