Pregled bibliografske jedinice broj: 844864
Glina kao medij u dječjem izražavanju
Glina kao medij u dječjem izražavanju // SRETNA DJECA - kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu / mr.sc.Ljiljana Zaninivić Tanay, Emil Robert Tanay (ur.).
Zagreb: Studio Tanay, 2015. str. 82-95 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 844864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glina kao medij u dječjem izražavanju
(Clay as a medium of children expression)
Autori
Rogulj Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
SRETNA DJECA - kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu
/ Mr.sc.Ljiljana Zaninivić Tanay, Emil Robert Tanay - Zagreb : Studio Tanay, 2015, 82-95
ISBN
978-953-58744-0-9
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup SRETNA DJECA
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.10.2015. - 23.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
svojstva gline; dječja kreativnost; oblici rada
(characteristics of clay; children's creativity; forms of work)
Sažetak
Uvođenje djece u likovno izražavanje počinje igrom. Djecu veseli činjenica da igra ne završava konkretnim sadržajem nego daje mogućnost slobode izbora vlastitih sredstava i organiziranje igre na vlastiti način. Potrebno je omogućiti djeci veliki izbor materijala, a jedan od njih je i glina. Glina je prvi likovni materijal s kojim bi se dijete trebalo sresti, ne samo zbog njezinih karakteristika (mekoće, pokretljivosti, podatnosti, elastičnosti) koje glinu čine djeci zanimljivom već i zbog samog procesa rada. Osnovna potreba djece tijekom razvoja likovnosti jest da neprestano mijenja sadržaj rada što proizlazi iz želje za aktivnim spoznavanjem i izražavanjem doživljenoga (doživljaj, akcija, dinamika). Posebna vrijednost gline je u tome što prilikom oblikovanja djeca mogu u glinu pretočiti svoje emocije, kako veselje, ushit, tako i tugu, tjeskobu, napetost, ljutnju. Glina postaje medij za kanaliziranje osjećaja. Dijete kroz igru glinom komunicira neverbalnim znakovima, a onda je potrebno to pretočiti u verbalnu komunikaciju. Što će djetetovo iskustvo sa glinom biti veće i bogatije to će i njegova mogućnost biti veća. Glina je osobito podatan, topao i široko primjenjiv materijal, pa jako brzo osvoji sve koji osjete potrebu za kreativnim izražavanjem. Rad sa glinom povoljno utječe na psihu, jer ima umirujuće djelovanje, pa je idealna terapija protiv stresa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija