Pregled bibliografske jedinice broj: 844856
ICT KOMPETENCIJE ODGAJATELJA DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI UVJET ZA KVALITETNIJU ODGOJNO OBRAZOVNU PRAKSU
ICT KOMPETENCIJE ODGAJATELJA DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI UVJET ZA KVALITETNIJU ODGOJNO OBRAZOVNU PRAKSU // Teorija i praksa ranog odgoja Theory and Practice of Early Education / Pehlić Izet, Hasanagićn Anela (ur.).
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici, 2012. str. 153-153 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 844856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ICT KOMPETENCIJE ODGAJATELJA DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI UVJET ZA KVALITETNIJU ODGOJNO OBRAZOVNU PRAKSU
(ICT COMPETENCIES OF EDUCATORS OF CHILDREN OF EARLY AND PRESCHOOL AGE ARE CONDITION FOR A BETTER EDUCATIONAL SYSTEM PRACTICE)
Autori
Rogulj Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Teorija i praksa ranog odgoja Theory and Practice of Early Education
/ Pehlić Izet, Hasanagićn Anela - Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici, 2012, 153-153
ISBN
978-9958-697-20-3
Skup
Znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem TEORIJA I PRAKSA RANOG ODGOJA
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije; ICT kompetencije odgajatelja; promijene u odgojno-obrazovnom procesu
(competencies; ICT competencies of educators; changes in the educational process)
Sažetak
Svakodnevnim promjenama u odgojno obrazovnoj prakse pred odgajatelja se stavljaju novi zahtjevi. Ti zahtjevi nužno utječu na razvoj i obogaćivanje već postojećih kompetencija, te usvajanje novih znanja i razvoj novih kompetencija. Uz osobne kompetencije koje objedinjavaju stavove, vještine i vrijednosti, važne su i stručne kompetencije koje omogućavaju odgajateljima profesionalan razvoj i razvoj profesionalnih kompetencija. Pojavom informatičke tehnologije počinje nova revolucija koja svojim novitetima direktno utječe na sve sfere ljudskog života. Tako niti odgoj i obrazovanje nije pošteđeno promjena koje su uvjetovane svakodnevnim napretkom informatičke tehnologije. Informatička pismenost postaje sastavni dio stručnih kompetencija odgajatelja. Te kompetencije nazivamo digitalnim kompetencijama ili ICT kompetencijama. Odgajatelji s digitalnim kompetencijama ili ICT kompetencijama ostvaruju bezbroj novih perspektiva i mogućnosti u odgojno obrazovnog procesa. Uz razvijanje ICT kompetencija, odgajatelj ima mogućnosti da mijenja odgojno obrazovnu praksu u svrhu bogaćenja iste. Ubrzani razvoj informatičko komunikacijske tehnologije mijenja ulogu vrtića kao mjesta stjecanja znanja djece rane i predškolske dobi. Samim time se nameće potreba da odgajatelji budu ukorak s vremenom i svoje kompetencije proširuju i na sferu informatičkih odnosno digitalnih kompetencija. Takve promjene donose drugačiji pristup samih odgajatelja u promišljanju, evaluaciji samog odgojno obrazovnog procesa. Odgajatelji mijenjaju odnos prema vlastitom formalnom i neformalnom obrazovanju sa svrhom unaprjeđivanja vlastitih ICT kompetencija. Jačanjem digitalnih kompetencija odgajatelja mogu se unijeti pozitivne promjene u praksi, odnosno u samom odgojno-obrazovni proces s djecom rane i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija