Pregled bibliografske jedinice broj: 844769
Novi mediji u dječjem okruženju
Novi mediji u dječjem okruženju // Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb, 2014. str. 243-252 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 844769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi mediji u dječjem okruženju
(New Media in the children's environment)
Autori
Rogulj Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb, 2014, 243-252
ISBN
978-953-7210-72-4
Skup
14th Days of Mate Demarin: Contemporary Challenges to educational theory and practice / 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi i teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete; računalo; igra i učenje; vrtić
(child; computer; game and learning; kindergarten)
Sažetak
Današnja djeca odrastaju u svijetu informacijsko i komunikacijskih tehnologija, to nije neki novi svijet ili budućnost, to je sadašnjost koju je potrebno prihvatiti. Rođenjem djeca ulaze u interakciju sa različitim oblicima novih medija i digitaliziranih aparata koji se nalaze u njihovom bližem i daljnjem okruženju i zauzimaju veliki dio u njihovim životima. Stoga ne čudi visoka razina znanja u korištenju tih tehnologija. Računalo je medij koji ima snažan utjecaj na interdisciplinarnost u razvoju dječjih vještina, znanja, te medij koji ima veliku ulogu u promjenama koje se dešavaju u dječjoj igri i procesu učenja. Računalo omogućava djeci da istražuju nove oblike igre, ostvaruju drugačiju interakciju sa svojom sredinom. Pomoću njega djeca rješavaju različite probleme, pronalaze nove inovativne solucije koje potiču njihovu kreativnost, te omogućavaju prezentiranje novih ideja pomoću riječi, simbola, pokreta, zvuka i slika. Računalo ima važnu ulogu u razvoju informacijske pismenosti koja je temelj osnovnog obrazovanja svakog pojedinca, a ima snažan utjecaj za lakše usvajanje vještina kako što su čitanje, pisanje, gramatika, slušanje, usvajanje matematičkih pojmova. Suvremeni znanstveni pristup odgojno-obrazovnom procesu u ranom djetinjstvu ističe načelo samoaktivnosti djeteta i učenje temeljeno na iskustvu i doživljajima. Cijeli taj proces odvija se uz dobru zabavu koja je pokretač za kvalitetniji proces učenja. Učenje kroz igru glavni je sinonim za računalo kao medij koji bi trebao biti dostupan svakom djetetu u odgojno-obrazovnim ustanovama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija