Pregled bibliografske jedinice broj: 844091
Asistent u odgojno-obrazovnom radu s djecom s ADHD-om
Asistent u odgojno-obrazovnom radu s djecom s ADHD-om // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Conference Proceedings Book (academic papers) / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 389-399 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 844091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Asistent u odgojno-obrazovnom radu s djecom s ADHD-om
(Teacher Assistant Working with Children with ADHD)
Autori
Maček, Nataša ; Gvozdanović Debeljak, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Conference Proceedings Book (academic papers)
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 389-399
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ADHD; asistenti; terapija; inkluzija; individualnost
(ADHD; assistants; therapy; inclusion; individuality)
Sažetak
Osnovni cilj ovog rada je teorijski prikazati poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću te ukazati na asistenta u odgojno-obrazovnom procesu kao dio terapije poremećaja. Teorijska razrada uključuje definiranje ADHD-a kao razvojnog poremećaja samokontrole, odnosno kao povećana motorička aktivnost djeteta, praćena neadekvatno razvijenom i lako otklonjivom pažnjom te naglim, nepredvidljivim i impulzivnim reakcijama. Slijedi prikaz povijesti i klasifikacija poremećaja, koji ukazuju mijenjanje značenja i gledanja na poremećaj kroz povijest. Simptomatologija također ukazuje na mijenjanje poremećaja, ali kroz razvoj djece, čije značajke uvelike pomažu u dijagnostici koja je kompleksna i zahtjeva uključenost različitih profila stručnjaka, roditelja i samog djeteta. Prateći sve prethodno navedeno dolazi se do prikaza terapije koja se najčešće koristi u cilju kontroliranja poremećaja. Jedan od tipova terapije je i asistent u odgojno-obrazovnom procesu, jer on usmjerava i podupire dijete u radu i igri. Nepredvidivost ponašanja i odnosa prema okolini je razlog zbog kojeg je djetetu s ADHD-om potreban asistent, kasnije je potreban i zbog motorike, pri tome misleći na pomoć u prepisivanju s ploče i pisanju zadaće gdje dolazi od izražaja nemogućnosti usredotočivanja na određeni problem i sadržaj. U odgojno- obrazovnom procesu u kojemu sudjeluje i asistent proces se kvalitetnije kreira i ostvaruje te je više usmjeren djetetu.
Izvorni jezik
Hrvatski