Pregled bibliografske jedinice broj: 843959
Utjecaj novih tehnologija na razvoj djece i adolescenata
Utjecaj novih tehnologija na razvoj djece i adolescenata // 12. kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva i 11. kongres Pedijatrijskog društva Hrvatske udruge medicinskih sestara / Paediatria Croatica, 60(Suppl.3) / Barišić, Ingeborg (ur.).
Zagreb: Klinika za dječje bolesti, 2016. str. 259-260 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 843959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj novih tehnologija na razvoj djece i
adolescenata
(The impact of new technologies on the development of
children and adolecenats)
Autori
Petričić, Antica ; Čačić, Anita ; Ljubičić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
12. kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva i 11. kongres Pedijatrijskog društva Hrvatske udruge medicinskih sestara / Paediatria Croatica, 60(Suppl.3)
/ Barišić, Ingeborg - Zagreb : Klinika za dječje bolesti, 2016, 259-260
Skup
12. kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva i 11. kongres Pedijatrijskog društva Hrvatske udruge medicinskih sestara
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.10.2016. - 16.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
tehnologija ; dijete ; adolescent ; razvoj
(technology ; child ; adolescent ; development)
Sažetak
U novije vrijeme sve više se razmatra utjecaj novih tehnologija na razvoj djece. Cilj ovog rada je na temelju novijih istraživanja prikazati odnos između svakodnevnog korištenja novih tehnologija (TV-a, računala, interneta, računalnih i video igrica) i kognitivnog, socio-emocionalnog razvoja te načina učenja i ponašanja djece i mladih. Razvoj i svakodnevno korištenje novih tehnologija kroz istraživanja prati stalno isticanje prednosti, ali i nedostataka, odnosno pozitivnih i negativnih karakteristika, posebno s obzirom na djecu i mlade. Rezultati većine istraživanja o korištenju računala i interneta u djece i mladih, između ostalog pokazuju jasnu diskrepancu u shvaćanju računalne tehnologije između roditelja i djece. Roditelji računala i internet uglavnom shvaćaju kao važnu podršku u procesu obrazovanja njihove djece te svojevrsnu poveznicu između škole i doma, dok djeca računala i internet više promatraju u svrhu zabave, igranja igara, druženja s prijateljima i stvaranja prostora privatnosti izvan kontrole roditelja. Studije potvrđuju da su brzina i dostupnost informacija, obrazovnih i zabavnih sadržaja, dijeljenje informacija, brza globalna komunikacija, velika sloboda izbora i izražavanja, vještine istovremenog obavljanja više zadaća te široki raspon pažnje znatne prednosti suvremene tehnologije. Kao takva tehnologija ima snažan utjecaj na djecu i mlade. Međutim, nekritično i prekomjerno korištenje može imati i negativan utjecaj na njihovo psihosocijalno zdravlje. Slabije vještine socijalne komunikacije, rizici ovisnosti, nedostatak tjelesne aktivnosti, druženja, strpljivosti, ustrajnosti i usredotočenosti na jedan zadatak, nedostatak samokritičnosti i odgovornosti, povećanje agresivnosti i vršnjačkog nasilja (engl. cyberbullying), narušavanje privatnosti, rizici izloženosti pornografiji i pedofiliji nedostatci su koje potvrđuje veliki broj istraživanja. Negativan utjecaj na stvaranje slike o sebi i sklonost razvoju depresije, nerealna percepcija stvarnosti, poremećaji sna, letargija, naglašena napetost, problemi pažnje i koncentracije, još su neki od nedostataka tehnologije i utjecaja na mentalno zdravlje djece i mladih. Istraživanja također upućuju na negativan utjecaj na način pamćenja i mišljenja, u smislu površnosti, nemotiviranostri za pamćenje novih infomacija i nedostatka kritičkog mišljenja. Ukazuju i na posljedice u fizičkom razvoju i zdravlju djece (poremećaji apetita, pretilost, opstipacija, glavobolje...). U djece rane dobi ističe se negativan utjecaj na razvoj govora i komunikacije. Zaključak: Može se reći da moderna tehnologija ima svoje prednosti i nedostatke. Prednosti se mogu iskoristiti ako je upotreba novih tehnologija ciljana i primjerena dobi te ako predstavlja samo dodatak drugim sadržajima, odnosno ako nije osnovno i jedino sredstvo druženja, učenja i zabave. Prevencijom utjecaja nedostataka moguće je prednosti tehnologije usmjeriti ka zdravom razvoju djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus