Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843798

Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu


Vladušić, Roko
Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. str. 55-55 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 843798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu
(How strong are the bonds that tie us? A story about chemical bond conceptions in Croatian educational system)

Autori
Vladušić, Roko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča - Zagreb, 2015, 55-55

ISBN
978-953-6894-54-3

Skup
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kemijske veze; pogrešna poimanja; udžbenici kemije
(Chemical bonds; misunderstandings; chemistry textbooks)

Sažetak
Kemijske su veze jedna od najvažnijih tema [1] i fundamentalni koncept [2] na srednjoškolskoj i fakultetskoj razini. Njihovo je razumijevanje, između ostalog, važno za spoznavanje prirode kemijskih reakcija, termodinamičkih procesa, strukture molekula i objašnjavanje fizikalnih svojstva poput topljivosti, vodljivosti ili vrelišta. Sadržaji o kemijskim vezama u pravilu su apstraktnog karaktera. Utemeljeni su na različitim konceptima i teorijama ograničene primjenjivosti. Ako dodamo da se u području kemijskih veza razumijevanje postiže uporabom različitih modela te da se od učenika/studenta očekuje interpretacija velikog broja različitih simbola [2, 3], postaje jasnije zašto o kemijskim vezama učenici i studenti razvijaju veliki broj alternativnih razumijevanja [4, 5]. Kako bismo detektirali probleme, a kasnije i pokušali iznaći odgovarajuća rješenja, proveli smo istraživanje o razumijevanju kemijskih veza sudionika obrazovnog sustava Republike Hrvatske. Pokazalo se da pojedini učenici, studenti i nastavnici kemije iskazuju alternativna razumijevanja. Njihov je broj obrnuto razmjeran stupnju obrazovanja. Problem se, ciklički, samo obnavlja. Alternativna su razumijevanja, u nekim slučajevima, konceptualno ukorijenjena. S obzirom na njihovu postojanost, osmišljavanje metoda i iznalaženje rješenja koja će potaknuti konceptualne promjene, pravi je izazov. Revizija udžbeničkih sadržaja i nastava utemeljena na elektrostatskoj (i kvantno- mehaničkoj) osnovi, nužni su koraci u filtriranju postojećih razumijevanja odnosno stjecanju znanstveno prihvatljivih spoznaja o kemijskim vezama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Roko Vladušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vladušić, Roko
Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. str. 55-55 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Vladušić, R. (2015) Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu. U: Šime Ukić, T. (ur.)24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko}, editor = {\v{S}ime Uki\'{c}, T.}, year = {2015}, pages = {55-55}, keywords = {Kemijske veze, pogre\v{s}na poimanja, ud\v{z}benici kemije}, isbn = {978-953-6894-54-3}, title = {Koliko \v{c}vrstim vezama smo vezani? Pri\v{c}a o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu}, keyword = {Kemijske veze, pogre\v{s}na poimanja, ud\v{z}benici kemije}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko}, editor = {\v{S}ime Uki\'{c}, T.}, year = {2015}, pages = {55-55}, keywords = {Chemical bonds, misunderstandings, chemistry textbooks}, isbn = {978-953-6894-54-3}, title = {How strong are the bonds that tie us? A story about chemical bond conceptions in Croatian educational system}, keyword = {Chemical bonds, misunderstandings, chemistry textbooks}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font