Pregled bibliografske jedinice broj: 843798
Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu
Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. str. 55-55 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 843798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koliko čvrstim vezama smo vezani? Priča o razumijevanju kemijskih veza u Hrvatskom obrazovnom sustavu
(How strong are the bonds that tie us? A story about chemical bond conceptions in Croatian educational system)
Autori
Vladušić, Roko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka
/ Šime Ukić, Tomislav Bolanča - Zagreb, 2015, 55-55
ISBN
978-953-6894-54-3
Skup
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Kemijske veze; pogrešna poimanja; udžbenici kemije
(Chemical bonds; misunderstandings; chemistry textbooks)
Sažetak
Kemijske su veze jedna od najvažnijih tema [1] i fundamentalni koncept [2] na srednjoškolskoj i fakultetskoj razini. Njihovo je razumijevanje, između ostalog, važno za spoznavanje prirode kemijskih reakcija, termodinamičkih procesa, strukture molekula i objašnjavanje fizikalnih svojstva poput topljivosti, vodljivosti ili vrelišta. Sadržaji o kemijskim vezama u pravilu su apstraktnog karaktera. Utemeljeni su na različitim konceptima i teorijama ograničene primjenjivosti. Ako dodamo da se u području kemijskih veza razumijevanje postiže uporabom različitih modela te da se od učenika/studenta očekuje interpretacija velikog broja različitih simbola [2, 3], postaje jasnije zašto o kemijskim vezama učenici i studenti razvijaju veliki broj alternativnih razumijevanja [4, 5]. Kako bismo detektirali probleme, a kasnije i pokušali iznaći odgovarajuća rješenja, proveli smo istraživanje o razumijevanju kemijskih veza sudionika obrazovnog sustava Republike Hrvatske. Pokazalo se da pojedini učenici, studenti i nastavnici kemije iskazuju alternativna razumijevanja. Njihov je broj obrnuto razmjeran stupnju obrazovanja. Problem se, ciklički, samo obnavlja. Alternativna su razumijevanja, u nekim slučajevima, konceptualno ukorijenjena. S obzirom na njihovu postojanost, osmišljavanje metoda i iznalaženje rješenja koja će potaknuti konceptualne promjene, pravi je izazov. Revizija udžbeničkih sadržaja i nastava utemeljena na elektrostatskoj (i kvantno- mehaničkoj) osnovi, nužni su koraci u filtriranju postojećih razumijevanja odnosno stjecanju znanstveno prihvatljivih spoznaja o kemijskim vezama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija