Pregled bibliografske jedinice broj: 843555
Fotografski negativi na staklu i filmu – objekti materijalne kulture u digitalno doba
Fotografski negativi na staklu i filmu – objekti materijalne kulture u digitalno doba, 2016. (ostalo).
CROSBI ID: 843555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fotografski negativi na staklu i filmu – objekti materijalne kulture u digitalno doba
(Photographic negatives on glass and plastic support – Objects of material culture in the digital age)
Autori
Gržina, Hrvoje
Izvornik
Fotografski negativi na staklu i filmu – objekti materijalne kulture u digitalno doba
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2016
Ključne riječi
fotografija ; negativ ; negativi na staklu ; negativi na filmu ; materijalna kultura ; digitalizacija
(photography ; negative ; glass plate negatives ; negatives on film ; material culture ; digitization)
Sažetak
Fotografski su negativi materijalni objekti dobiveni u fotografskoj kameri pri samom snimanju, na kojima je zabilježen trag svjetlosti reflektirane od odabranog prizora iz zbilje. Negativi – kako oni na staklenim pločama tako oni na savitljivoj podlozi (filmu) – razmjerno su dobro zastupljeni u zbirkama različitih institucija i privatnih vlasnika diljem Hrvatske. Budući da su nastali izravno u kameri, uključuju najveću moguću količinu zabilježenih informacija o referentu iz stvarnosti, koja se svakom narednom generacijom u određenom postotku gubi, bilo da je riječ o iz njih izrađenim otiscima ili pak njihovim kopijama jednakog polariteta. Fotografsku je sliku lakše promatrati u pozitivu pa je se stoga često, kroz postupak reformatiranja, preobrće u skalu tonskih vrijednosti koja korespondira s onom snimljenog objekta ili prizora. Namjesto nekadašnjeg kontaktnog otiskivanja ili pak povećavanja/umanjivanja fotografske slike, danas je sveprisutni oblik reformatiranja fotografija njihova digitalizacija, kojom će digitalna slika – u slučaju da je postupak proveden izravno iz izvornog negativa – dobiti najveću moguću količinu informacija zabilježenih u kemijskoj fotografskoj slici, što kod dokumentarnih snimaka nipošto nije zanemarivo. No, ne bi li blagodati današnje tehnologije i digitalne slike bile optimalno iskorištene, tijekom cijelog procesa digitalizacije valja imati na umu ključne osobitosti samih negativa, kao i voditi računa o tehničkim parametrima digitalne slike te o opremi za njezino dobivanje. Temeljeći se na višegodišnjem iskustvu identifikacije i digitalizacije negativa i ilustrirano različitim primjerima hrvatske fotografske baštine, predavanje će ukratko ocrtati osobitosti ovih fotografskih objekata te pružiti smjernice za njihovo ispravno prepoznavanje i uspješno reformatiranje fotografske slike iz analognog u digitalni zapis.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest
Napomena
Predavanje uz izložbu "Tragom baštine: Schneiderov fotografijski arhiv", održanu u Strossmayerovoj galeriji starih majstora HAZU od 13.10. - 13.11.2016.