Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842506

Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe


Begić, Amir
Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 301-310 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 842506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe
(Intercultural dimension of curriculum as an origin of modern music teaching)

Autori
Begić, Amir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 301-310

ISBN
978-953-314-091-9

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 28.10.2016. - 29.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalni odgoj ; nastava glazbe ; suvremeni kurikulum ; glazbe svijeta
(intercultural education ; teaching music ; modern curriculum ; music of the world)

Sažetak
Sve brojnije i naglije promjene koje zahvaćaju život današnjeg čovjeka neminovno se odražavaju i na školu. Osim ubrzanog razvoja tehnologije i umnogostručavanja cjelokupnog znanja koje ljudska civilizacija posjeduje, informatička povezanost i migracije stanovništva nameću nove izazove s aspekta kulturnog razumijevanja i kulturne razmjene. Škola 21. stoljeća traži načine kako ići ukorak s društvenim promjenama i na lokalnom (regionalnom, nacionalnom) i na globalnom planu i upravo je kreiranje modernog, sadašnjem i budućem vremenu orijentiranog kurikuluma jedan od načina. Suvremeno strukturiran kurikulum, kao polazište moderne nastave, mora imati naglašenu interkulturalnu dimenziju, a to je naročito ostvarivo u umjetničkom području kojemu pripada i glazba. Primarni zadatak nastave glazbe razvoj je glazbenog ukusa i odgoj budućeg poznavatelja glazbe koji će biti u stanju kritički prosuđivati kvalitetu glazbe koju sluša. No, kritički i estetski procjenjivati glazbu u kontekstu multikulturalnog svijeta 21. stoljeća nije moguće bez sagledavanja glazbe iz različitih kulturnih perspektiva. Stoga je upoznavanje različitih glazba svijeta, kao i kultura kojemu one pripadaju, nužna sastavnica suvremene nastave glazbe, a samim time i suvremenog kurikuluma. Interkulturalna dimenzija kurikuluma, dakle i njegovog umjetničkog područja, kao i implementacija interkulturalnih sadržaja u nastavu glazbe teško je ostvariva bez interkulturalno kompetentnog nastavnika koji bi interkulturalnu kompetenciju trebao razvijati najvećim dijelom tijekom studija. Zbog toga je od ključne važnosti spremnost visokoobrazovnih institucija na promišljanje i pedagošku rekonceptualizaciju kurikuluma. Ovim radom željeli smoargumentirati potrebu za suvremenim predmetnim kurikulumom nastave glazbe koji je izgrađen na interkulturalnim osnovama. Također smo pokušali, teorijski analizirajući, objasnitimogući model interkulturalne nastave glazbe i naglasiti važnost interkulturalnog odgoja u nastavi glazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Amir Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Begić, Amir
Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 301-310 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Begić, A. (2016) Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe. U: Jukić, R., Bogatić, K., Gazibara, S., Pejaković, S., Simel, S. & Nagy Varga, A. (ur.)Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije.
@article{article, author = {Begi\'{c}, Amir}, year = {2016}, pages = {301-310}, keywords = {interkulturalni odgoj, nastava glazbe, suvremeni kurikulum, glazbe svijeta}, isbn = {978-953-314-091-9}, title = {Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodi\v{s}te suvremene nastave glazbe}, keyword = {interkulturalni odgoj, nastava glazbe, suvremeni kurikulum, glazbe svijeta}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Begi\'{c}, Amir}, year = {2016}, pages = {301-310}, keywords = {intercultural education, teaching music, modern curriculum, music of the world}, isbn = {978-953-314-091-9}, title = {Intercultural dimension of curriculum as an origin of modern music teaching}, keyword = {intercultural education, teaching music, modern curriculum, music of the world}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font