Pregled bibliografske jedinice broj: 841795
Utjecaj vizualnih stimulusa na percepciju vlastite dentofacijalne estetike
Utjecaj vizualnih stimulusa na percepciju vlastite dentofacijalne estetike, 2016., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 841795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj vizualnih stimulusa na percepciju vlastite dentofacijalne estetike
(The influence of visual stimuli on the perception of dentofacial aesthetics)
Autori
Lauš, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.10
Godina
2016
Stranica
39
Mentor
Špalj, Stjepan
Ključne riječi
percepcija; osmijeh; estetika
(perception; smile; esthetics)
Sažetak
Masovni mediji u određenoj mjeri utječu na percepciju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri reklame mijenjaju percepciju vlastite dentofacijalne estetike. Dodatno u kojoj mjeri je taj odnos uvjetovan kliničkim stanjem te imaju li na to utjecaj karakteristike ličnosti, spol i dob. Istraživanje je po dizajnu bilo randomizirani kontrolirani pokus. Sudjelovalo je 83 ispitanika (61% žena), dobi 19-27 godina. Eksperimentalna skupina (N=42) bila je izložena televizijskim reklamama s osmijehom, a kontrolna (N=41) neutralnim reklamama. Mjesec dana prije ekspozicije tim vizualnim stimulusima te netom nakon ekspozicije ispitanici su ispunjavali upitnike kojima je procjenjivana percepcija vlastite dentofacijalne estetike i njeni psihosocijalni utjecaji Psihosocijalni utjecaj dentalne estetike, Ljestvica orofacijalne estetike i Profil utjecaja oralnog zdravlja. Dimenzije ličnosti procijenjene su pomoću Ljestvice samopoštovanja, Inventara velikih pet crta ličnosti i Multidimenzionalne ljestvice perfekcionizma. Narušenost estetike osmijeha ispitanika klinički je procijenjena putem Indeksa potrebe za ortodonskih tretmanom i Indeksa kompleksnosti, ishoda i potreba. U statističkoj analizi korišteni su t-test za zavisne i nezavisne uzorke, Pearsonova korelacija i multipla hijerarhijska linearna regresijska analiza. Ispitanici su drugi puta bili više zadovoljni svojim izgledom i reportirali manje i rjeđe psihosocijalne utjecaje bez obzira na vrstu vizualnog stimulusa. Regresija ukazuje da je vrsta vizualnog stimulusa značajni prediktor jedino promjene psihološkog utjecaja dentalne estetike. Gledanje reklama s osmijehom u odnosu na neutralne reklame će kod osoba s višom ugodnosti manje smanjivati psihološki utjecaja (p=0.009). Dob, spol, kliničko stanje, predeksperimentalno zadovoljstvo izgledom zubi i ostale karakteristike ličnosti ne utječu na taj odnos. Zaključno sadržaj reklame u manjoj mjeri mijenja percepciju vlastite estetike.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
Napomena
Rad izrađen u sklopu projekta Sveučilišta u Rijeci Prediktivni čimbenici uspjeha ortodontske terapije u djece i adolescenata (13.06.2.1.53)
POVEZANOST RADA