Pregled bibliografske jedinice broj: 841430
Osobno iskustvo studenata učiteljskih studija vezano za nastavu usmjerenu na učenika
Osobno iskustvo studenata učiteljskih studija vezano za nastavu usmjerenu na učenika // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, R., Bogatić, K., Gazibara, S., Pejaković, S., Simel, S., Nagy Varga, A., Verity Campbell-Barr (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 84-94 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 841430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobno iskustvo studenata učiteljskih studija vezano za nastavu usmjerenu na učenika
(Personal Experience of Teacher Education Students Connected with Student-Oriented Teaching)
Autori
Škugor, Alma ; Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, R., Bogatić, K., Gazibara, S., Pejaković, S., Simel, S., Nagy Varga, A., Verity Campbell-Barr - Osijek : Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, 2016, 84-94
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Globalne i lokalne prespektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osobno iskustvo; paradigma usmjerena na učenika; paradigma usmjerena na učitelja; studenti budući učitelji
(personal experience; teacher-oriented paradigm; student-oriented paradigm; future teacher)
Sažetak
Tradicionalan način poučavanja na svim razinama – osnovnoškolskoj, srednjoškolskoj i visokoškolskoj ima dugu povijest i zbog toga snažno utječe na učiteljevo razumijevanje nastavnoga procesa i poučavanje. Iskustva i pamćenje iz prošlosti studenata budućih učitelja služe kao podloga i inspiracija njihove učiteljske prakse odnosno snažno utječu na znanja i praksu koju će primjenjivati kao učitelji. Cilj je ovoga rada ispitati osobno iskustvo studenata vezano za nastavu usmjerenu na učenika. Za potrebe istraživanja sastavljen je upitnik Osobno iskustvo vezano za nastavu usmjerenu na učenika kojim se ispituje prethodno osobno iskustvo studenata. Upitnik se sastoji od 45 tvrdnji za koje studenti procjenjuju na skali Likertovoga tipa od 4 stupnja zastupljenost navedenoga tijekom njihovoga školovanja od 1. do 4. razreda. Istraživanjem je obuhvaćen namjeran uzorak studenata učiteljskih studija 2. i 5. godine (N=535) na učiteljskim fakultetima koji se nalaze u četiri regionalna centra Republike Hrvatske. Rezultati ukazuju na često provođenje nastave usmjerene na učitelja tijekom školovanja studenata od prvoga do četvrtoga razreda što je u skladu s aktualnom nastavnom paradigmom unazad dvadesetak godina. Stoga se može pretpostaviti da će budući učitelji kreirati nastavne scenarije u skladu s paradigmom usmjerenom na učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek