Pregled bibliografske jedinice broj: 840040
Stavovi mladih potrošača o kvaliteti mlijeka
Stavovi mladih potrošača o kvaliteti mlijeka, 2016. (popularni rad).
CROSBI ID: 840040 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi mladih potrošača o kvaliteti mlijeka
(Young consumers attitudes towards the milk quality)
Autori
Kristić, Jelena
Izvornik
Mlijeko i ja
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2016
Ključne riječi
mlijeko ; kvaliteta
(milk ; quality)
Sažetak
Kvaliteta se često opisuje kao ustanovljena razina određenih svojstava nekog proizvoda ili usluge koja neizravno ili izravno utječe na upotrebnu vrijednost ili korisnost proizvoda odnosno usluge. Obilježja kvalitete možemo podijeliti i na intrinzična, koja su usko vezana uz fizičke performanse i ne mogu se odvojiti od proizvoda prilikom njegove konzumacije (okus, miris, sastav) te ekstrinzična koja su vezana uz proizvod, ali postoje izvan njegovog fizičkog oblika (cijena, zemlja podrijetla, imidž, jamstvo) i sve češće predstavljaju važnu referentnu točku pri procesu odlučivanja o kupnji. Kako bi utvrdili preferencije mladih potrošača o intrinzičnim i ekstrinzičnim obilježjima mlijeka, u razdoblju od ožujka do lipnja 2014. godine, provedeno je indikativno istraživanje na uzorku od 1.157 ispitanika, studenata preddiplomskih i diplomskih studija na području Istočne Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju kako je mladim potrošačima temeljni indikator kvalitete mlijeka količina mliječne masti i okus kojim zadovoljavaju svoje potrebe i želje prilikom njegove konzumacije. No, svakako treba naglasiti i važnost zemlje podrijetla kao ekstrinzičnog obilježja kvalitete kojeg treba nastaviti naglašavati i komunicirati prema segmentu mladih potrošača čime bi se svojevrsno „probudila svijest“ o prepoznatljivom i kvalitetnom hrvatskom proizvodu te korištenjem emocionalne „note“ razvijao odnos i vezanost potrošača uz proizvod.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija, Ekonomija