Pregled bibliografske jedinice broj: 839776
Primjena testa PSP-1 kod djece starije vrtićke dobi
Primjena testa PSP-1 kod djece starije vrtićke dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 839776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena testa PSP-1 kod djece starije vrtićke dobi
(Implementation of test for auditory processing disorders PSP-1 in older kindergarten children)
Autori
Tucman, Ariana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2016
Stranica
34
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
slušno procesiranje; poremećaj slušnog procesiranja; djeca starije vrtićke dobi
(auditory processing; auditory processing disorder; older kindergarten children)
Sažetak
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) podrazumijeva perceptivne teškoće u obradi slušnih informacija u središnjem živčanom sustavu, koje se javljaju kod osoba urednog sluha. Uzrok PSP-a nije točno utvrđen, te se procjenjuje da zahvaća 2-5% dječje populacije. PSP može koegzistirati s raznim drugim poremećajima, poput jezičnih teškoća i teškoća učenja, no nikada nije posljedica tih teškoća. Procjena i terapija PSP-a zahtijevaju sveobuhvatni i multidisciplinarni pristup. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati slušno procesiranje djece starije vrtićke dobi, odnosno utvrditi učestalost pojave poremećaja slušnog procesiranja te utvrditi postoje li razlike u slušnom procesiranju s obzirom na spol. U istraživanju je sudjelovalo 114 djece kronološke dobi od 5 ; 05 do 6 ; 05 godina. Ispitani su pomoću Baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja PSP-1, koja se sastoji od četiri subtesta (test filtriranih riječi, test govora u buci, dihotički test riječi te dihotički test rečenica). Rezultati su pokazali da učestalost poremećaja slušnog procesiranja kod djece starije vrtićke dobi iznosi 2, 28% što je u skladu s rezultatima dosadašnjih istraživanja. Također, utvrđeno je da ne postoje statistički značajne razlike između djevojčica i dječaka u slušnom procesiranju na svim subtestovima, osim na dihotičkom testu rečenica, i to na testu za lijevo uho, na kojem su djevojčice postigle značajno bolje rezultate od dječaka. Rano prepoznavanje djece s poremećajima slušnog procesiranja je nužno radi prevencije negativnih posljedica te pružanja pravovremene terapije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)